Använda extern bokföringsfirma typ "Red flag"

4
Hej,

Jag kommer troligtvis starta enskild firma som konsult. I början endast en klient som faktureras en gång per månad. Jag förväntar mig inte många inköp/avdrag etc, men, det är ändå mycket att lära sig så här från början. Jag har inga förkunskaper vad gäller bokföring och redovisningar.

Jag har sett på nätet att det finns företag som helt kan "ta över" all bokföring, deklaration, momsredovisningar etc. Det låter himla bekvämt. Ett företag som dyker upp mycket reklamen heter "Red flag" (konstigt namn) och min fråga är vad ni tycker/tror om sådana företag/tjänster? För & nackdelar? Kan man bli "blåst". Har ni andra förslag/rekommendationer företag än Red Flag?

Tack på förhand

Per
1009
206
Hej, Vi är många duktiga redovisningskonsulter i landet. Har aldrig hört talas om red flag, men det låter ju som en varning ? Jag skulle säga att det bästa med redovisningskonsult är att man inte behöver oroa sig för att ha gjort fel med bokföring/deklarationer mm, att man kan fokusera på det man ville göra när man startade företaget och att man har någon nära som man kan prata med ang ekonomi i stort (de flesta har ju jobbat med många olika företag och har en bred kunskap). Blåst? Vet inte på vilket sätt. Kanske skulle vara att man väljer någon som inte kan jobbet. Vanligtvis brukar det vara de absolut billigaste, men det är väl så i alla branscher. Hur tänker du själv? Är det värt att betala för att slippa göra det jobbet själv? Kolla in vår sida så kanske du får lite idéer.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.