Bokföring e-handel

1
Hej!

Jag har en fråga gällande bokföring vid e-handel. Måste man bokföra varje enskild försäljning/order som ett eget verifikat i sitt bokföringsprogram vilket i mitt fall är Fortnox?

Om man exempelvis har 20 ordrar per dag, så behöver man då knappa in dessa 20st manuellt? Behöver man på något sätt bifoga kvitto/orderbekräftelse också eller räcker det med att bokföra det utan det?

Eller fungerar det så att man bokför i en "klump"? Exempelvis per vecka, månad eller liknande?

Förvirrad och okunnig.. Tacksam för all hjälp 🙂
4
1
Hej Oliver! Det går att bokföra i en klump summa per dag, Det är jättebra att du har valt Fortnox. kontakta de och ber dom att hjälpa dig att integrera din webshop med fortnox då allt bokföras automatiskt så du släpper huvudverket ? Du kan också läsa om det här https://www.fortnox.se/branschlosningar/e-handel/ MVH/ Elena
Redovisningskonsult och Affärsrådgivare- Redovex AB
1
1
Vilken system kör du din webbshop i?
1
Hej, Stort tack för att ni tar er tid att svara, det uppskattas väldigt mycket :) @Patrik Stenberg, Det är Shopify som kommer att användas :) sett att det finns plugin som ligger runt 1000-lappen per månad och det anser jag är aningen högt, till en början i alla fall..

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.