utlandsköp Thailand

9
hej

Är det överhuvudtaget möjligt att med oskattade företagspengar köpa saker kontant i Thailand och hur går jag tillväga i så fall?

Duger ett handskrivet kvitto från en butik i bokföringen?

Har ett företag utan fast drivställe med internetverksamhet, jag kan alltså befinna mig var som helst i världen och jobba. Kan jag tex köpa en dator till verksamheten i Thailand?

Hur blir det med moms/VAT etc. ?

Tackar för info ang. detta!
640
5
Hej![br][br]Spontant undrar jag va tusan du vill skatta i Sverige för när du inte ens bor här? Omvänd logik för mig. Du sitter i en situation som många drömmer om men verkar vilja utnyttja den… :o :o[br]Inget svar på din fråga och för det ber jag om ursäkt, men för XXX lägg ingen tid på att försöka få skatteverket att förstå vad du gör. Ducka skatten, och känner du ett moraliskt ansvar så skänk pengarna till rädda barnen i stället  :nicka[br][br]MVH[br][br]R[br]
456
1
Men ditt företag är väl registrerat någonstans? Var har du ditt säte? Utgå från det när du driver företaget och tillämpa de regler som gäller för det land som du är registrerad i.
9
Ja, företaget är registrerat i Sverige och jag följer svenska regler etc, det är därför jag frågar... vill göra på rätt sätt!
589
1
Ett handskrivet kvitto bör räcka. Får du dessutom ett från maskin är det ju ännu bättre. Och givetvis kan du köpa en dator i Thailand, det ser jag inga problem med.[br][br]Momsen kan du givetvis inte dra här i Sverige, men det kan gå att återfå momsen i landet du handlar. Hur det går till vet jag tyvärr inte.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.