Vad är nästa steg (Bokslut)?

7
Hej!

Mitt första år som egenföretagare är till ända och jag skulle behöva lite hjälp.

Har nu gått igenom bokföringen för 2007 och rättat felaktigheterna samt bokat om momsen från 2611 - 2641 till 2650 samt därefter bokat 2650 mot 2010. Har årsvis momsredovisning och kör faktureringsmetoden i spcs program. Antar att blankett NE ska fyllas i också, går den att ladda ner eller måste skv skicka den? Behöver jag skicka något till skatteverket nu?

Tacksam för svar!

40
Alla blanketter finns på skatteverkets websida i pdf-format. Skriv ut den därifrån. Du behöver inte skicka in något till skatteverket nu, utan det gör du som bilaga till din deklaration i maj.[br][br]mvh[br]Higgins
7
Tackar för svaret. Är det bara Förenklat bokslut som ska fyllas i? [br]Hur ska man boka om vinsten i företaget. Läste att man skulle nolla konton 2012-2018, mot vad och hur?[br][br]Tacksam för lite hjälp.
40
Sitter själv och tittar på samma sak just nu, och kollar hur jag gjorde förra året (kör enskild firma och spcs bokf). Då gjorde jag en sista verifikation 2019 K mot 8999 D med redovisat resultat innan jag kunde låsa året. Fast det gjorde jag inte förrän i maj vid deklarationen så att jag kunde ta ut ett förenklat årsbokslut ur spcs. Så egentligen behöver du inte göra någonting just nu, såvitt jag vet. [br][br]mvh[br]Higgins

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.