Starta eget.

20
Hejsan,



Jag är 15år (fyller 16 i Februari) och hade tänkt att börja sälja en produkt. Jag kommer att köra hem produkten till personen som köper den (Inom ett bestämt område).



Produkten kommer jag inte att tillverka själv utan att beställa hem från RFSU.



Hur gör man detta lagligt? Måste man skatta? Kan jag starta något form av företag som 16 åring?



Vi får noll information om detta ämnet i skolan (företag etc.) så jag litar på att ni har bra koll 8) .



Tack för hjälpen,

Niki Gugutudis
Fantasi är viktigare än kunskap
-Albert Einstein
12
[quote="Gugutudis"]Hejsan, [br]Jag är 15år (fyller 16 i Februari) och hade tänkt att börja sälja en produkt. Jag kommer att köra hem produkten till personen som köper den (Inom ett bestämt område). [br][/quote] [br] [br]Ska verkligen du köra hem produkten? Har du körkort om du är 15?
20
[quote="LeFou"][quote="Gugutudis"]Hejsan, [br]Jag är 15år (fyller 16 i Februari) och hade tänkt att börja sälja en produkt. Jag kommer att köra hem produkten till personen som köper den (Inom ett bestämt område). [br][/quote] [br] [br]Ska verkligen du köra hem produkten? Har du körkort om du är 15?[/quote] [br] [br]Ja, jag kommer köra hem den och sälja den över internet. [br] [br]Jag har moped. Det går dubbelt så snabbt som bil med tanke på att man får köra på cykelbanorna. Men nu va det inte de vi skulle diskutera :) [br] [br]Ingen som vet?
Fantasi är viktigare än kunskap
-Albert Einstein
6
Läs [url]http://www.foretagande.se/viewtopic.php?t=273[/url] [br] [br]Du måste vara 18 eller genom målsman. [br] [br]Lycka till.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.