Bokslut och inkomstdeklaration

24
Hej hej,

Att jag ställer frågan här och inte direkt till min revisor är väl kanske lite konstigt egentligen men av någon korkad anledning har jag svårt att ställa frågor som eventuellt kan verka dumma. Nu gör jag ju det här istället men det blir ju lite mer anonymt.

Jag driver ett handelsbolag tillammans med min sambo. Det startade i juni 2007 så detta blir vårt första bokslut. Vi har skött bokföring själva och det är förmodligen inga fel där. Nu börjar det i alla fall bli dags att skicka in all grejer till revisorn. Jag är helt på det klara med vad som ska in förutom vad gäller en sak. Jag ska skicka in inkomstdeklarationen underskriven. Skickar jag då in den utan något ifyllt (förutom underskrift) och sen görs detta hos revisorn också? Om inte, fyller jag då i det min bokföring visar och revisorn gör sen de ändringar som eventuellt kan bli?

En hel uppsats för en lite och enkel fråga.

Tack och hej.
2066
2
Troligtvis vill din revisor ha den "in blanco", dvs tom med underskrift. Personligen föredrar jag att få den tillbaka en gång till för underskrift efter att revisorn fyllt i alla uppgifter.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
24
Ja det skulle jag nog föredra också. Då skickar jag nog in den tom och ber att få tillbaka den för underskrift.[br][br]Tack för svaret.
589
1
Det där beror på hur mycket du litar på din revisor (eller redovisningskonsult, du behöver ju inte en revisor till ett HB, om du inte har en juridisk person som delägare).[br][br]Om det är bråttom att skicka in blanketten brukar jag be om en underskriven deklaration, in blanco. Siffrorna kan man ju kontroller ändå, genom att skicka en pdf-kopia till kunden och få OK tillbaka.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.