bokföra

13
Om jag bokför för hand måste jag skriva kassa/bank moms+ moms- osv
räcker det inte med att jag skriver ver nr år,mån,datum om det är en utgift eller inkomst och vad det är för något?

När får jag det förenklade årsbokslutet hemskickat?
Ska jag både fylla i den och en NE blankett?
Ska man skicka in Balans och resultaträkningen?
Måste man göra en balans och resultaträkning för att skicka in det förenklade årsbokslutet?
Ska man räkna in moms och skatt i R1 R5? Vilka rutor ska man fylla i om man bara har intäkter och utgifter?
Fattar nada
117
Om du bokför för hand på papper skall du givetvis särskilja momsen från det övriga. Om din verksamhet är momspliktig.[br][br]Har du problem med att deklarationen, resultat- och balansräkning föreslår jag att du köper tjänsten av någon redovisningskonsult.[br][br]Mvh[br][br]Henrik Öhrn[br][br]
Henrik Öhrn
auktoriserad redovisningskonsult
Filip Erikssons Affärsbyrå AB
http://www.affarsbyra.se/
[email protected]

Ledamot av SRF (www.srfkonsult.se)
720
[quote author=detdu link=topic=4611.msg22261#msg22261 date=1227190944][br]Vilka rutor ska man fylla i om man bara har intäkter och utgifter?[br][br][/quote][br][br]Där skiljer du digg inte från något annat företag i hela Sverige, det finns inga företag som har något annat.[br]Om du menar att du inte har någon balansräkning så gör du fel. Det måste alla företag ha numera, så utan det uppfyller du inte de krav på bokförinen som finns.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.