HJÄLP

13
Utgifter 76 990 exkl moms
Inkomster 75 892 exkl skatt och moms

betalar 922kr preliminärskatt
momsdeklarerar var tredje månad har fått tillbaka 14980 kr i moms

hur mycket ska jag betala i skatt då? Och blir det någon momsförskjutning?
Blir det +/- ingen vinst?
Jag har räknat ut att jag får betala ca 23 000 tillbaka i skatt kan det stämma?

Är väldigt enkelt företag och tjänar inte mycket, men var tvungen att köpa in mycket under första månaderna, är make up artist och har köpt massa smink, sminkspegel, dator,skrivare,mobil,sminkbor,sminkstol,mm

tacksam för svar.
117
Hej![br][br]Det är inte lätt att gå några råd om ditt specifika fall. Men vad jag förstår har du i utgifterna räknat in sminkbord m.m. Dessa kanske skall klassas som inventarier i din verksamhet. Detta får då en resultatpåverkande effekt. och påverkar därför din skatt en del.[br][br]Sedan kan det vara så att vissa av dina kostnader är ej avdragsgilla, detta påverkar också skatt.[br][br]Det är praktiskt taget omöjligt att räkna ut det baserade på de uppgifter du lämnat här.[br][br]Mvh[br][br]Henrik Öhrn[br]
Henrik Öhrn
auktoriserad redovisningskonsult
Filip Erikssons Affärsbyrå AB
http://www.affarsbyra.se/
[email protected]

Ledamot av SRF (www.srfkonsult.se)
13
Jo har kollat med revisorn och det är avdragsgilla grejjer och inga grejjer är inventarier..blir det lättare då?
720
[quote author=detdu link=topic=4612.msg22262#msg22262 date=1227191510][br][br]betalar 922kr preliminärskatt[br][br]Jag har räknat ut att jag får betala ca 23 000 tillbaka i skatt kan det stämma?[br][br][/quote][br][br]Om du har en revisor som du kollat med så borde väl han snarare än någon här vara en som an svara på hur mycket skatt du ska betala.[br][br]En sak är iallafall säker, har du bara etalt in 11064 kr i skatt (922*12) så kan du inte få mer tillbaka än så när det gäller företaget.[br][br]Vad du sedan för övrit tjänat i löner och skattat för är det ju bara u själv som vet än så länge[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.