Egen firma - var hittar jag orgnr? (snabbt - om det går!!)

44
Jag behöver org nr (pers nr) för en egen firma ... var hittar jag det någonstans?!
Måste jag ha tag i firmaägaren ?

Varför? För att firman inte betalar sina skulder och jag har skickat till inkasso och inkassoblaget vill givetvis ha hela org nr ... antar jag.

SNABB HJÄLP !! MvH // Zasa
Vill man så kan man
1165
Har du sökt personens namn och adress kan man alltid vända sig till Skatteverket. Personnummer/organisationsnummer är normalt en offentlig uppgift.
44
Tack - ska genast försöka! [br]Mvh // Annika Thunberg
Vill man så kan man
44
Japp - verkligen superlätt att få de sista 4! [br][br]Undrar om det gäller personnummer också ... lite jobbigt att vara så offentlig i vissa sammanhang ... men bra när det behövdes! [br][br]Tack för hjälpen // Zasa
Vill man så kan man
2360
37
Och efter de 4 sista siffrorna så har du 01 för Stockholm så har du momsreg.nr också.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
119
[quote author=Zasa link=topic=5294.msg25557#msg25557 date=1240924120][br]Japp - verkligen superlätt att få de sista 4! [br][br]Undrar om det gäller personnummer också ... lite jobbigt att vara så offentlig i vissa sammanhang ... men bra när det behövdes! [br][/quote][br]Ja, det är precis lika lätt med vanliga personnummer också - så det är absolut inte något hemligt med personnummer...
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
2066
2
[quote author=lars arenander link=topic=5294.msg25563#msg25563 date=1240950918][br]Och efter de 4 sista siffrorna så har du 01 för Stockholm så har du momsreg.nr också.[br][/quote][br]SE01 gäller för hela Sverige.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
s_ussi
Ja fast det finns en ännu lättare sida där du får de sista siffrorna om du har det fullständiga namnet på företaget. När du kommer in på sidan så skriver du in firmanamnet nere på vänstersida i sökrutan så får du nr utan att behöva ringa skatteverket.  ;-)[br][br]https://snr3.bolagsverket.se/snrgate/sok.do?frame=true

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.