Mobiltelefon

53
Tänkte fråga om ni tror det är okej att köpa en mobiltelefon på företaget men inte betala abonemang och räkningarna på företaget?



Tack på förhand!
53
ingen som vet?
88
Frågan är om inköpet är till firman eller till dig privat. Jämför att köpa in vad som helst på företaget, det är syftet med inköpet som avgör.
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
53
Jo inköpet är väll både för privat och för företaget...jag har redan ett abonemang som jag vill använda och betala privat men själva inköpet av telefonen skulle jag vilja göra på firman...går de tror du?
88
Om du vid en ev. revision kan motivera inköpet med att du främst använder telefonen för företagets räkning borde det vara okej. [br] [br]Men varför inte låta företaget också stå för räkningarna också i så fall? [br] [br]Som du märker ger jag inget entydigt svar, det handlar om att jag rent skattemässigt inte har rätt svar på den här frågan. [br] [br]Själv har jag en telefon på företaget där företaget även står för räkningarna, men har ingen privat mobil...
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
488
[quote="digiArt"]Om du vid en ev. revision kan motivera inköpet med att du främst använder telefonen för företagets räkning borde det vara okej. [br] [br]Men varför inte låta företaget också stå för räkningarna också i så fall?[/quote] [br] [br]Håller med digiArt.
37
Rent spontant känns det som om du kan få problem med skatteverket i detta fall. [br]Du köper in en mobiltelefon i företaget men använder den med ditt privata abbonemang. [br]Om jag jobbade på skatteverket så skulle jag tro att det handlar om att få en privat kostnad på företaget eftersom du vill ha abbonemanget helt privat även efter inköpet. [br]Sen vad som är rätt eller fel låter jag vara osagt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.