Hur mycket tid per månad lägger ni på lönehanteringen?

23
Skulle behöva lite statistik på lönehantering.
Vad är tidsåtgången för er per anställd/månad för att hantera löner?
Behöver inte vara på minuten men gärna mellan "tummen och pekfingret".
Tack på förhand
Sussi
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63
2066
2
Typ 2-3 minuter, inklusive att kolla igenom så timmarna stämmer.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
23
Menar du även då den tid det tar att bokföra, skriva ut lönespec och månatliga deklarationen av skatt & sociala avgifter?[br]Sussi
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63
1165
Numera när jag är ensam i mitt eget bolag tar det inte mer än kanske tio minuter i månaden.[br][br]Jobbade tidigare på ett företag med c:a 60 anställda. Där varierade det väldigt mycket mellan olika grupper av anställda. [br][br]En lagerarbetare som via stämpelklockan markerade när de kom och när de gick hem tog inte så många minuter att ordna. En resande säljare däremot, med provisionslön, kunde ta flera timmar per månad att bena ut. Det var reseräkningar, representation, avstämningar mellan kontokortsnotor och inlämnade kvitton, tjänstebil och så provisionen.[br][br]Inköparnas resor till mässor runt om i Europa, USA och Asien var inte heller så roliga att få fason på...[br][br]Så, att bara köra en rak statistik tror jag inte är så lyckat, det gäller att se lite till vilken typ av anställda man har, och vad de förväntas göra.
23
Ok tack för ditt snabba svar.[br]Sussi
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63
2066
2
[quote author=sule link=topic=6470.msg30768#msg30768 date=1264265461][br]Menar du även då den tid det tar att bokföra, skriva ut lönespec och månatliga deklarationen av skatt & sociala avgifter?[br]Sussi[br][/quote][br][br]Ja. De flesta anställda har fast månadslön, och löneprogrammet sköter det mesta.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.