Fråga ang. faktura i SPCS

12
Hej!

Jag använder mig att SPCS i min bokföring och för att skriva kvitton. Nu skulle jag även vilja använda SPCS för att skriva ut fakturor. Det är ju möjligt att ange bankgiro och plusgiro och få dessa med på fakturan, men jag har bara ett vanligt bankkonto än så länge. Är det någon som vet om det är möjligt att redigera något fält så jag kan få in den informationen ändå?

MVH
Caroline
2066
2
Ja, det finns en hyffsad malleditor med under Arkiv->Utskriftsmallar, tror det är med i alla versioner med ska inte svära på det. Jag har gjort om alla våra mallar i princip från grunden så hojta om du behöver hjälp med något.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1324
2
Visma SPCS har väl mer än ett bokförings/faktureringsprogram. Så det borde vara till hjälp om man vet vilket du kör. [br][br]Hans
12
Har hittat utskriftsmallar och har försökt mig på att få in den texten jag vill ha, men utan resultat. Så om du vill får du jättegärna förklara för mig hur jag ska göra. Jag vill om sagt få in en textfält där jag kan fylla i Bankkontonummer.
2066
2
Enklast är att bara byta ut rubriken där det står "bankgiro" och skriva "bankkonto" istället. Det gör du genom att öppna mallen du använder och markera fältet som heter "Ledtext-bankgiro". I rutan till höger som heter basegenskaper ändrar du i Funktion från #bg# till "Bankkonto" (inklusive situationstecknen). Sen skriver du bara i ditt bankkonto istället för bankgiro i företagsinställningarna.[br][br]Det är inte svårt att istället lägga till ett extra fält för bankkonto, men det finns inte så mycket plats kvar på standardmallarna för det så du får flytta om saker eller prioritera vad som ska synas, lite för mycket för att skriva steg för steg.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
12
Tack så jättemycket![br][br]Trevlig helg  :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.