Fakturaintäkt efter avregistrerat bolag, hur moms...

96
Hej ,

har en enskilt bolag som kommer avregistreras runt Oktober. En kund ska betala en faktura först i December eller Januari-Feb.
Hur ska jag då gå tillväga med redovisning av försäljning för den sista fakturan om bolaget redan har avregistrerats? Samt kan kunden vägra att betala då enskilda bolaget har upphört? Vad gäller säger lagen för detta är det forfarande konsumentlagen som gäller?

Ödmjuk tack för svar!
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör
2066
2
Inte mitt område, men jag vågar mig på en gissning...[br][br]Avtalet om köpet borde vara ingått innan företaget avregistreras. Företaget bokför fakturan som en kundfordran (tillgång). Du kommer i och med avregistreringen få betala skatt för detta/företaget. Tillgången och kundens skyldighet att betala borde därmed övergå till dig som privatperson...
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
96
jag tänker i samma banor, trots att det verkar konstigt att jag ska bokföra fakturan i bolaget och betala skatt på det trots jag inte fått betalt ännu...
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör
2066
2
Antar på grund av frågan att du använder kontantmetoden. Det fungerar på samma sätt i slutet av varje år då du ska ta upp alla fordringar i bokföringen.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
96
Det stämmer bra det att jag använder kontantmetoden,[br][br]Tack jag har lärt mig mkt på detta forum!
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör
2066
2
Kul :)[br][br]Jag har upptäckt att ett mycket bra sätt att lära sig är att svara på frågor på ett förståeligt sätt, även om det inte alltid är så lätt...
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
96
Detta kan liknas när man är i skolan. När man studerade i skolan var det alltid lärarna som använde mindre komplicerade fackord och metaforer som var dem lätt populäraste, då förstod man enklare också @)
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.