Rekommendera mig en redovisningskonsult

2
Hej på er!

Nybliven företagare (egen firma) som säljer IT-konsult- och andra tjänster till både svenska företag och företag utanför EU (Japan, mer specifikt) här.

Fick idag hjälp av en vän till familjen med att skicka iväg min första faktura. Jag använder mig av Speedledger integrerat med företagskonto hos Swedbank. Även om Speedledger sägs ta bort en hel del av bokföringsarbetet så insåg jag att jag kommer slita håret av mig om jag kommer försöka mig på bokföringsarbetet själv.

Det är verkligen inte min grej. Jag är inte mer korkad än någon annan på något sätt, bara väldigt osäker när det kommer till siffror. Om jag ändå kommer lägga 3900 ex moms per år på ett bokföringsprogram så känner jag spontant att det vore betydligt mer värt för mig att betala några tusenlappar extra per år för någon som jag kan dumpa alla kvitton och fakturor jag samlat på mig i slutet av månaden och låta någon som faktiskt kan sköta det tråkiga, varav jag kan fokusera på det jag är bäst på - dra in pengar till firman.

Skulle någon kunna rekommendera en duktig redovisningskonsult som kan sköta bokföringen, rådgivning och tips på avdragsgilla saker, sköta deklarationen varje år och annat som ni kan tänka er att jag är för oerfaren för att sköta själv? Letar väl efter någon i prisgruppen 4000-8000 per år, eller är det orimligt?

Oerhört tacksam för all hjälp,

J Koski
13
Jag har mycket god erfarenhet av IVA Redovisning som har kontor både i Stockholm och Jönköping: http://www.ivaredovisning.se/[br]
2
[quote author=Cath link=topic=7842.msg35790#msg35790 date=1286109761][br]Jag har mycket god erfarenhet av IVA Redovisning som har kontor både i Stockholm och Jönköping: http://www.ivaredovisning.se/[br][br][/quote][br][br]Tack ska du ha! Jag ska ringa och höra efter hos dem imorgon.
23
Du får gärna ringa oss på Insolitus Bokföring och Redovisning.[br]Allt från Löpande Redovisning till Coachning-Rådgivning men även utbildningar.[br]Jobbar mycket med IT, Affiliate-marketing inom EU och utanför.[br]Vi ger kostnadsfri rådgivning för att se över dina behov.[br]Både timdebitering och paketlösningar efter kundens önskemål.[br]Välkommen att ringa[br][br]www.insolitus.se[br]011-444 14 63[br]Susanne
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.