Köpa mobiltelefon

20
Har en liten fundering.

Startade en e-butik i april, försäljningen kom igång i juni.

Firman ligger just nu back, kommer nog även att ligga back till års skiftet.



Nu är det så att jag skulle behöva köpa en mobiltelefon som klarar av att läsa/skicka e-mail samt har stöd för w-lan. Detta för att kunna sköta supporten/kontakt med kunder även när jag inte är hemma vid datorn (snabba mail svar är viktigt när man ej har telefon support).

Telefonen kommer jag sedan då självklart även att använda privat, för att prata i. (vill inte gå runt med två mobiler).



Så alltså: Jag måste byta ut min privata nuvarande mobil mot en med funktioner som behövs i företaget. Kan jag då dra av hela den mobilen på firman, jag skulle ju aldrig köpa en ny telefon om det inte vore för behovet i företaget.



En till fundering: Är det bättre att vänta till nästa år med ett sådant inköp, då firman /förhoppningsvis) går plus?



(skulle dock behöver den redan nu!!)
640
5
[quote="sir_erken"]Har en liten fundering. [br]Startade en e-butik i april, försäljningen kom igång i juni. [br]Firman ligger just nu back, kommer nog även att ligga back till års skiftet. [br] [br]Nu är det så att jag skulle behöva köpa en mobiltelefon som klarar av att läsa/skicka e-mail samt har stöd för w-lan. Detta för att kunna sköta supporten/kontakt med kunder även när jag inte är hemma vid datorn (snabba mail svar är viktigt när man ej har telefon support). [br]Telefonen kommer jag sedan då självklart även att använda privat, för att prata i. (vill inte gå runt med två mobiler). [br] [br]Så alltså: Jag måste byta ut min privata nuvarande mobil mot en med funktioner som behövs i företaget. Kan jag då dra av hela den mobilen på firman, jag skulle ju aldrig köpa en ny telefon om det inte vore för behovet i företaget. [br] [br]En till fundering: Är det bättre att vänta till nästa år med ett sådant inköp, då firman /förhoppningsvis) går plus? [br] [br](skulle dock behöver den redan nu!!)[/quote] [br] [br] [br]Hej, [br] [br]Du kan lugnt dra av hela kostnaden. [br] [br]Jag utgår ifrån att du har kvar den gamla telefonen med ett kontantkort i som du använder till privata samtal :o [br] [br]Behöver du telefonen, och kan lösa kostnaden finns ingen mening att vänta. [br] [br]Lycka till [br] [br]//R

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.