Anställning vs. firma?

22
Jag kommer få ett jobb som innebär att jag som anställd får 1500 kr i månaden, brutto. Ca 1000 netto. Alternativet är att jag tar jobbet genom min enskilda firma. Hur mycket måste jag ta betalt för att det ska bli mer ekonomiskt fördelaktigt? Moms skatter och egenavgifter ska betalas och jag vill då ha mer än 1000 kr kvar netto. Jag förstår att det varierar med hur mycket jag tjänar i övrigt samt vad min kommun har för skatt, men på ett ungefär, vad skulle jag behöva ta betalt? Jag är 26 år.

Tack
367
46
Hyr en arbetsgivare! Kolla t.ex. med Cool Company där finns möjlighet för dig att kolla exakt vad du skall debitera för att få ut önskat belopp och skatter och avgifter blir inbetalda korrekt.
Redaktuellt
15
Hej På den här hemsida kan du räkna ut ditt pris. http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/anvandbara-verktyg/rakna-ut/rakneverktygen?p_p_id=tvv_webcalc_WAR_tvv_webcalc&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&_tvv_webcalc_WAR_tvv_webcalc_calcNav=3 JB

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.