Hur skapa verifikat för utdelning?

74
När man ger lön till sig själv och andra gör man ju med löneprogrammet (eller för hand) en lönespecifikation, som man ger till bokföringsfirman.

Men vad för verifikat ger man dem om man betalat ut utdelning till sig själv och andra ägare? Har sökt på "utdelningsspecifikation" men det ger inga relevanta träffar.

Man kanske bara skriver på ett papper: "Här har vi gett oss själva utdelning och betalat in prel.skatt för det." och så fixar de själva lappen?

Det är klart jag kan ringa dem och fråga direkt, men de svarar bara på dagtid och sen hamnar samtalet på fakturan.

(Ja, jag har ställt andra frågor i forumet om utdelning, men tänkte att om jag delar upp dem så blir trådarna mer användbara för de som söker efter svar på precis samma frågor.)[size=2][/size]
589
1
Underlaget för utdelningen är årsstämmoprotokollet. Utdelningen ska bokas efter vad som bestäms där. Om utdelning inte tas ut direkt läggs den som skuld till ägare. Verifikationsunderlag för själva utbetalningen får bli liknande som du använder till andra utbetalningar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.