Posten Betalväxel

83
Någon här som har erfarenhet av Postens tjänst Betalväxel?



Priser, funtioner osv.. Informationen på postens hemsida är ju minst sagt bristfällig.
7
Håller med, dessutom tog det cirka 2 mån för dem att svara mig då jag frågade om priser. [br] [br]Svaret jag fick då var att de tog 4,5 per transaktion men han kunde eventuellt gå ner till 3,5 kr om jag använde posten för att frakta mina varor. [br]Jag skulle istället rekommendera samport.
ww.pokermannen.se
83
Samport? Aldrig hört talas om. :? Du får gärna förklara!
7
Samport är nog den mest använda betalväxeln i sverige. Det kan bero på att de har fått mycket bra kritik och håller bra priser. [br] [br] [br]Kolla på [url]www.samport.se[/url] för att läsa om dem.
ww.pokermannen.se
83
[quote="Pokermannen"]Samport är nog den mest använda betalväxeln i sverige. Det kan bero på att de har fått mycket bra kritik och håller bra priser. [br] [br] [br]Kolla på [url]www.samport.se[/url] för att läsa om dem.[/quote] [br] [br]Intressant! Som vanligt så går det förstås inte att inplantera i e-butik.se? [br] [br]Bra i alla fall att de inte tar procent på beloppet, sånt ogillar jag. 50 öre, eller några kronor per transaktion kan jag leva med. Men den lösning e-butik har kostar nog lite väl mycket. [br] [br]Kan man - med samport skapa en länk och maila till kunden för betalning?
7
Jag måste personligen säga att jag inte riktigt gillar tjänster som tex e-butik.se eftersom de tar betalt för saker jag lika gärna kan göra själv. Dessutom känns det som man kan ha mer kontroll över butiken men då gäller det att vet hur man gör och ha tid också. [br] [br]Verkar som e-butik hjälper till att implentera, kan dock inte säga 100% eftersom jag bara snabbt läste på deras websida. Vet ej heller om det verkligen är en helt implenterad lösning eller hostad. [br] [br] [br]Samport har 2 lösningar, inte någon "mail > betala" funktion utan bara från websida. [br]De har båda för och nackdelar. [br] [br] [br]Hostad lösning: [br] [br]Fördelar: [br]Lättare att intregrera på websidan [br]Inget behov att SSL på webservern [br] [br]Nackdelar: [br]Det öppnas ett nytt fönster, från samport, hos kunden då den ska betala [br]Något dyrare avgift [br] [br] [br] [br]API, helt implenterad: [br] [br]Fördelar: [br]Lite billigare än hostad [br]Kunden stannar hela tiden kvar på din websida (känner då sig tryggare?) [br] [br]Nackdelar: [br]Något svårare att intregrera i websidan än hostad [br]Man måste ha SSL på webservern [br] [br] [br] [br]Lägger till en text från deras websida... [br] [br][quote]Integration [br]Det finns två alternativ till integration. API eller det vi kallar "Hostad lösning". [br] [br]API lösningen gör det möjligt att anropa Samport för att utföra auktorisationer direkt från den egna koden. Anropen sker med WebServices (SOAP/XML) eller via Windows ActiveX COM object. Detta innebär att butiken måste ha ett SSL certifikat installerat för att förbindelsen med slutkunden skall vara krypterad. [br] [br]För de som inte har en egen server och vill att Samport skall sköta uppdateringar, SSL certifikat etc. kan använda sig av den hostade lösningen.[/quote]
ww.pokermannen.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.