Hjälp mig att skaffa kunder (tips och råd)

22
6
Hej! Till alla framgångsrika redovisningskonsulter som har lyckats i branschen.

Hur gjorde ni i början av era karriär, hur lyckades ni komma igång, hur skaffar man sig kunder. Jag behöver hjälp med att skaffa kunder. Jag behöver tips och råd för att komma igång, jag brinner för redovisning och vill gärna jobba med det. Kan inte tänka mig lägga ner, jag vet att jag gav mig i en bransch som har mycket konkurrens, man vill gärna jobba med det man gillar.

Alla svar är välkomna

Mvh

Haissam
www.ekoredovisning.se
822
48
Hej och välkommen till forumet! Jobbar inte med redovisning men en sak tänkte jag på direkt: Har du en hemsida? Det är ett viktigt första steg. Behöver inte vara så avancerad, bara som ett visitkort på nätet. Skriv några sidor med text och lägg upp på sajten. Vart ditt företag befinner sig, lite om dig och använd ett varierat språk med många olika ord, t ex bokföring, redovisning, ja ord som du vill bli hittad på. Då ökar chanserna att någon ska söka och hitta dig. Då kan du även placera din länk i din forumsignatur så den syns varje gång du skriver något i detta forum. Andra medlemmar som jobbar med detta har säkert fler råd :)
22
6
En värdefull tips är att skaffa en liten hemsidan. Tack
www.ekoredovisning.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.