skillnad telefonabonnemang i enskild firma vs AB

15
Hej,
jag har haft enskild firma i flera år och har då dragit av månadsavgiften för mitt mobilabonnemang varje månad. Abonnemanget är ett vanligt privat mobilabonnemang. Nu byter jag bolagsform till AB istället och undrar då om jag kan behålla samma abonnemangsform eller om jag behöver öppna ett företagsabonnemang istället?

Enklast för mig vore att behåll samma abonnemang och låta bolaget ersätta mig varje månad för kostnaden. Jag ser inte varför det inte skulle vara möjligt men vill bara dubbelkolla så jag inte missat något. (Mobilen behövs i arbetet, har fast kostnad/fria samtal, osv.)
mvh
/ola
1470
246
Det är många som gör så. Dom lägger helt enkelt in räkningen på bolaget, fast det står deras eget namn på. I princip är det fel, och skulle en nitisk person titta på det på skatteverket så kan det väl bli lite klagan, men oftast är det ju rätt små belopp. Ett problem brukar däremot ibland vara att telefonbolaget inte skriver ut momsen på fakturan om den är ställd till en privatperson. Företagsabonnemangen har ju en förmåga att vara mycket dyrare.
15
Tack, då är det som jag misstänkte!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.