Välja program bokföring, deklaration och årsredovisning

0
Ska hjälpa 3-4 mindre AB med bokföring, deklaration och årsredovisning.

Vilket program, molnbaserat, rekommenderar ni?

Använder idag Visma EEkonomi för min egen firma och är nöjd med det.
1009
206
Hej, Enklast är väl att använda något du är bekant med? Om inte företagen behöver något annat.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
1009
206
Hoppas föresten att du anmält dig till registret mot penningtvätt som du måste om du ska verka som redovisningskonsult.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
11
1
Hej, De allra vanligaste molnbaserade programmen är till exempel Bokio, Speedledger, Visma, Fortnox och Dooer. Vår erfarenhet är att många kunder uppskattar integrationer mot bank och Skatteverket som gör att du till exempel kan skicka moms- och AGI-rapporter direkt från bokföringsprogrammet samt synka dina transaktioner med banken. Uppskattat är även att ha ett robust och smidigt faktureringssystem integrerat, där de till exempel kan fakturera sina kunder och få betald direkt med tex kort, Swish eller Apple pay. Så om du även hanterar fakturering, lön och utlägg så kan det vara smidigt med ett program som har allt under samma tak. Var uppmärksam på att vissa tjänster erbjuder en del funktioner som tillval mot en kostnad, medan andra erbjuder ett komplett program där allt ingår. Hoppas att det hjälper dig att få lite idéer kring vad som passar just dig.
Voitto.se - En digital redovisningsbyrå. Anpassad för dig som företagare.
2
Jag håller med Johan Boström. Själv testade jag de flesta programmen innan jag bestämde mig för Visma. Dels tyckte jag att det var hyfsat lätt att jobba med, och dels är det mycket lätt att hitta hjälp online - det behöver jag ofta. ?
4
Som Johan säger om du har Visma och är nöjd med det så känns det ju som att det kanske är rätt väg att gå? Tycker inte att dem är så jättedyra. Jag har haft flera olika bokföringsprogram under åren och det viktigaste tror jag är att du undersöker noga innan du fattar ditt beslut. Även om många säger att man inte är låst vid ett program så är det väldigt krångligt att byta. Hittade också den här sidan för några månader sedan som kan vara till lite hjälp [url]https://bästbokföringsprogram.se/[/url] Lycka till!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.