Gällande mobilabonnemang

0
Hej,

Nu är det så att jag startat mitt AB för artistisk verksamhet (skådespelare) och jag har kikat runt lite men inte fått ett riktigt helt klart svar.

Jag porterade ut mitt (privata) nummer till ett nytt abonnemang hos Hallon ( till företag), någon vecka innan nummerflytten så ringer Tele 2 mig och undrar varför jag ska byta operatör, mitt svart var då pga företagspriserna hos tele 2 inte var dom bästa och Hallon då kunde leverera.

Tele2 säljaren säger då att de kan matcha priset åt mig, vilket lät intressant. Jag frågade då honom om det går att ta på företaget (i och med att han skulle göra att jag har kvar mitt privata Tele 2 abb, fast billigare pris) och han sa ja absolut det är ingen fara. Men nu när jag kollat runt så säger vissa att det inte går om inte företagets namn står på fakturan (vilket det i nuläget inte gör) som skickats hem. Så hur funkar det, någon som vet?

Jag har alltså ett nummer som använda både privat och i företagsssyfte.

Mvh,

RT
1009
206
Hej, Kostnader som hör till bolaget ska ha bolagets namn på. Har du sitt eget namn på mobilfakturan så skulle du kunna söka kostnadsersättning från företaget, men det är ju rätt jobbigt då du ska speca vilka samtal det gäller och kostnad och också inte får avdrag för moms. Kan du inte få bytt till företagets namn då? Ofta går det bra att förhandla om risken finns att man går till någon annan.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.