Komplettera RUT ansökan - Annars blir det avslag

29
Hej,

För att få RUT utbetalt måste jag inkomma med följande:

Ett avtal eller motsvarande som tydligt visar när och vad du och köparen har avtalat om.

Men jag har inga skriftliga avtal, endast muntliga. Skatteverket skriver också att jag inte har F-skatt men företaget är godkänt för F-skatt. Hur ska jag nu göra? Hur ska jag bevisa ovanstående om jag bara har ett muntligt avtal med köparen.

Med vänliga hälsningar
Lars Wennerberg
1009
206
Hej, Ser att mitt svar försvann. Det är möjligt att ha muntliga avtal. Du får förklara för Skatteverket hur det ligger till bara. De kanske vill ha något mer underlag, men då återkommer de. Har du tex mail som styrker vad ni kommit överens om så leta fram dessa och spara ifall du får ytterligare frågor. Angående frågan om F-skatt så kan du fråga vad de menar. Svårt att tro att de tar fel på en sådan sak. Kan hända att det blivit fel på en siffra i org.nummer vid ansökan? Eller att du skrivit ditt personnummer där företagets org.nummer ska stå? Säkert nån enkel grej som blivit fel. Har du blivit av med F-skatten så hade du märkt det.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.