Redovisningen av momsen, månadsvis

15
Hej, jag har en liten fråga angående hur momsen kommer att redovisas.. Nu i dagarna så fick jag hem skatteinbetalningskorten där man ska ta upp diverse skatter å moms och liknande..



Nu när jag surfade runt på skatteverkets hemsida såg jag detta:



När ska jag redovisa moms?

Har du lämnat redovisning i skattedeklaration ska din deklaration och betalning vara inne hos Skatteverket senast den 12 varje månad. Redovisningen ska lämnas andra månaden efter redovisningsmånaden. Den moms som gäller för januari ska alltså redovisas och betalas i mars.





Alltså mina skatter och moms så jag hade nu under min uppstartsmånad (första månaden) ska jag betala in i Maj?



Sedan så undrar jag eftersom jag har fått preliminärskatten uppsjuten nu i 3 månader så ska jag endå skicka in en sån här "skattelapp" och bara fylla i 0kr eller kan man "strunta" i det så att säga?
4
hej
488
Momsen för mars ska du redovisa senast 12 maj, ja. Står inte det på din blankett? [br] [br]"Diverse skatter", vad menar du? Menar du arbetsgivaravgifter och skatt som är avdragen från lön? Om du har haft någon anställd i mars ska du redovisa arbetsgivaravgifterna senast 12 april. [br] [br]Din uppskjutna F-skatt har jag inte koll på. Ring Skatteverket och fråga!
22
Momsen betalar du, som föregående skribent påpekar, den 12:e två månader efter du gjort månadsavslut. M a o februaris ut- och ingående moms deklareras och betalas senast den 12 april. [br] [br]Har du fått uppskov med skatten i tre månade ska den förmodligen inte redovidas eftersom den inte ska betalas... Jag har också haft tre månaders uppskov men det innebar bara att de tre månaderna delades upp på årets resterande månader. Men kolla med skatteverket för säkerhets skull... [br] [br]Lycka till! [br]Michelle

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.