Rätt webshop i djungeln?

8
Har sökt med ljus och lykta över internet efter en smidig webbshop till ett bra pris och alternativen är många, många...



Har även kollat en del gratisscript som oscommerce mfl.

Problemet med dessa är oftast att man måste kunna en del för att sätta upp shopen och jag har endast grundläggande html-kunskaper och skulle visserligen kunna sätta mig in i det hela men som uppstartande företagare finns det en del annat att tänka på.. :wink:



Tänkte därför höra om ni användare har bra tips på smidiga webbshopar till bra pris? Integrerad kortbetalning och affiliateprogram är ett plus :wink:



Vore bra med tips från andra än just säljare av webshopar eftersom dessa gärna talar för SIN produkt...
e-reklam
Det intressanta är väl igentligen hur du hade tänkt använda shoppen... [br] [br]Är du bara intresserad av att få upp en shop, byta lite färger och bilder så ska du nog köra på nått i stil med e-butik.se [br] [br]Men hade du tänkt att shoppen ska utvecklas tillsammans med verksamheten och bli ett special-bygge avsett för dom produkter du säljer ska du nog ta kontakt med en webbyrå och satsa dom pengarna, det kommer garanterat att löna sig i slutändan.
187
SåHär i starten kan du köra en shop av typen, Open Source software. Till de flesta open source projekt av någorlunda bra kvalité finns även svenska eldsjälar som bygger och installerar till en bra penning. En av de nämner du själv nämligen oscommerce. Gör en sökning på ordet inom sverige och du hittar säkert någon som kan ta hand om hela shopen åt dig för en förhållandevis billig peng. [br] [br]/Bara ett förslag :grin: [br] [br] [br]www.oscforum.se/
Frilansande människa
355
1
tillbaka garanti om du inte är nöjd efter tre månader. Det hela beror på hur många varor du tänker sälja via nätet. Handlar det bara om ett 20-tal varor kommer du undan billigare. [br] [br]EDIT: Egenreklam är ej tillåtet. [br] /Ben
8
..men krånglar det så har jag noll i support vilket ju inte är så bra. [br] [br]Jag har inget behov av 100-tals varor utan kommer sälja runt 20-tal olika. [br]Så små enkla krav utan krångel är vad som eftersöks. [br] [br]Har tittat lite på både webbgbg.se ´s förslag samt e-butik.se mfl. [br] [br]Tack för alla bra tips.
187
Hittade något intressant för dig. Något som kan uppfattas som bättre än osc, en del kostar en mindre slant. Det kanske uppfyller dina önskningar [br] [br]Joomla - (CMS). Det finns en komponent till Joomla som tillhandahåller ehandelsfunktionalitet. [br] [br]Virtuemart [br]Zen cart [br]Cubecart (kostar) [br]x-cart (kostar) [br] :-D
Frilansande människa
8
[quote="Ben"]Hittade något intressant för dig. Något som kan uppfattas som bättre än osc, en del kostar en mindre slant. Det kanske uppfyller dina önskningar [br] [br]Joomla - (CMS). Det finns en komponent till Joomla som tillhandahåller ehandelsfunktionalitet. [br] [br]Virtuemart [br]Zen cart [br]Cubecart (kostar) [br]x-cart (kostar) [br] :-D[/quote] [br] [br]Joomla med Virtuemart bverkar helt klart mycket intressant! :) [br] [br]Ska kolla på det här ordentligt med Joomla! [br](ingen sömn inatt heller då, hehe) [br] [br]Tack för många bra tips!!!
232
Joomla? [br] [br]www.svenskjoomla.se (svenska översättningar) [br]www.joomla.org (officiella hemsidan) [br]http://forum.joomla.org/index.php?board=63.0 (Svenska forumet) [br]www.joomlaos.de (gratis mallar/templates) [br]www.virtuemart.com (e-handel)
M-Daniel Johansson
1
Har kört en webshop ett halvår ungefär och då OSCommerce. Tycker det fungerar bra för min verksamhet (Ett 30 tal produkter). [br] [br]Blev lite intresserad av Joomla efter inläggen häröver. Har suttit och testat det [b]lite[/b] under kvällen, känns som det är onödigt stort och komplicerat. [br] [br]OSCommerce tog ca en vecka att bygga upp min butik och ändra utseende till så jag ville ha det. Nu är det iof en ganska OSC standard butik fast andra färger och inte så mycket boxar här och var. [br] [br]Jag skulle nog rekommendera OSC om det inte är en alltför stor butik du har. Finns färdigt paket att ladda ner från [url]www.oscforum.se[/url] översatt och klart till svenska och de flesta andra moduler man kan behöva i uppstarten. Finns dessutom en utomordentlig bra handbok att ladda ner. [br] [br]Fast jag har ju inte testat klart Joomla ännu så vem vet, kanske går jag över. :wink:
187
[quote="xt nordic"]Joomla? [br] [br]www.joomlaos.de (gratis mallar/templates) [/quote] [br] [br]Tackar! :mrgreen:
Frilansande människa
232
[quote="ziempre"] [br]...Blev lite intresserad av Joomla efter inläggen häröver. Har suttit och testat det [b]lite[/b] under kvällen, känns som det är onödigt stort och komplicerat. [/quote] [br] [br]Ja, stort är det väl men jag tycker man lär sig ganska snabbt faktiskt... Sedan har du ju stöd för att din webbplats kan växa i takt med verksamheten ;)
M-Daniel Johansson
5
din butik ser bra ut tycker jag. [br] [br]Jag är också ute efter en liknande butik. Vad skulle du ta för att bygga den till mig? [br] [br]//boyan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.