Hjälp med att byta webshop!

6
Hej!



behöver desperat hjälp!

Idag hyr jag från e-butik.se men har hittat en tjej som ska bygga en webshop till mig från grunden.

Jag blir av med domän, webhotell, e-post när jag säger upp avtalet. Hur och var registrerar jag detta lättast?

KHur får man med sig kundregistret?

Jag har ingen aning om hur man gör! Snälla hjälp!!
232
Domänen bör du kunna behålla, likas lagerregister, produktportfölj etc... Stäm av med nuvarande leverantör vettja...
M-Daniel Johansson
6
Det tar ett tag för dem att svara, och jag vill veta NU!! [br]Så är jag med allt, det ska gå fort! [br] [br]Men jag får väl vänta på deras svar... [br] [br]Tack!
822
48
Har du provat att ringa dem? Det finns kontakt telefon fram till kl 17.00, på deras hemsida. [br] [br]Att skaffa nytt webhotell med domän brukar ta ett par dagar, kanske beroende på vilken leverantör du väljer. [br] [br]https://www.loopia.se har jag använt vid ett flertal tillfällen och det brukar funka bra. [br]https://www.one.com/ verkar också snabba och seriösa.
6
Nu har jag fått svar. [br] [br]De säger att jag kan ha kvar e-post och webhotellet hos dem så pekar de bara om domänen till min nya butik sedan. [br] [br]Då behöver jag ju inte registrera om något? [br] [br]Det låter ju enkelt och bra. [br] [br]Säger jag som inte förstår så mycke...
64
Låt den som fixar din webbutik ordna med webbhotell och domän, hon bör veta.
6
Jag har pratat med henne. Tyvärr kan hon bara det med design. [br]Men det ordnar sig säkert på ett eller annat sätt.
5
DU, bör äga domänen. [br]Om du har tetcknat den via e-butik.se så hävdar jag starkt att du ska kräva att den överförs till dig! [br] [br]Jag nyttjar själv e-butik men jag äger domänen och har den hos Loopia (där jag också har mailen) [br] [br]Ja är halvnöjd med e-butik.. en del funktioner som vi verkligen behöver har de totalt ignorerat. [br] [br]/Niklas
www.trygghandel.se - Bubbelbadkar, Duschkabiner, Mopeder och Badrumsinredningar
640
5
[quote="Nicke73"]DU, bör äga domänen. [br]Om du har tetcknat den via e-butik.se så hävdar jag starkt att du ska kräva att den överförs till dig! [br] [br]Jag nyttjar själv e-butik men jag äger domänen och har den hos Loopia (där jag också har mailen) [br] [br]Ja är halvnöjd med e-butik.. en del funktioner som vi verkligen behöver har de totalt ignorerat. [br] [br]/Niklas[/quote] [br] [br]Märkliga lösningar som finns ”där ute” :roll: [br] [br]Verkar vara ett smart sätt att tvinga företagare att fortsätta att prenumerera på deras e- handelslösning? [br] [br]Kan bara hålla med Nicke, KRÄV att dom släpper domänen [br] [br]Med vänlig hälsning [br] [br]R
232
Dom får inte behålla domänen enligt ICAN´s avtal om dom nu är registrarer.. [br] [br]Jag tror inte heller att dom sagt så, utan möjligen gett dig ett förslag. [br] [br]Begär in användaruppgifterna för domänen så kan du flytta den kostnadsfritt till ditt nya webbhotell. [br] [br]Vad gäller lager och kunder, har du möjlighet att ladda ner en CSV-fil?
M-Daniel Johansson
6
Som ni kanske märker kan jag typ bara ladda upp en bild... nä men jag kan verkligen INGENTING om domäner, webbhotell och sånt där. [br] [br]Om jag nu ska byta webhotell, vem rekommenderar Ni att jag använder mig av? [br] [br]Jag vet inte vad en CSV-fil är...
640
5
[quote="lucifer"]Som ni kanske märker kan jag typ bara ladda upp en bild... nä men jag kan verkligen INGENTING om domäner, webbhotell och sånt där. [br] [br]Om jag nu ska byta webhotell, vem rekommenderar Ni att jag använder mig av? [br] [br]Jag vet inte vad en CSV-fil är...[/quote] [br] [br]Jag använder www.loopia.se [br] [br]Fungerar bra. [br] [br]MVH [br] [br]R
5
jag är oxå ute efter en webshop. [br] [br]är hon billig? [br]du kanske kan maila till mig så jag kan ta kontakt med henne eller så kan du väl ge henne min e-mail adress: [email protected] [br] [br]tack på förhand [br]//boyan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.