Annonsmäklare

88
Jag undrar om ni känner till någon bra annonsmäklare som kan ta hand om försäljning av annonser på min webbplats kurslitteratur.se.



Målgruppen är bokhungriga studenter som gärna sparar en slant för att ha råd med en öl till.



Alla tips tas i beaktning.
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
640
5
[quote="digiArt"]Jag undrar om ni känner till någon bra annonsmäklare som kan ta hand om försäljning av annonser på min webbplats kurslitteratur.se. [br] [br]Målgruppen är bokhungriga studenter som gärna sparar en slant för att ha råd med en öl till. [br] [br]Alla tips tas i beaktning.[/quote] [br] [br]Hej, [br] [br]Får man fråga varför inte du vill köra ett affiliate program? [br] [br]MVH [br] [br]R
88
Visst får du fråga. [br] [br]Jag har använt TD sedan 2001 när sajten startade och det har visat sig att det är endast de supernischade mot min målgrupp annonsörerna som öht ger någon kickback. De övriga har haft turen att få snurra gratis på min sajt. [br] [br]Nu när jag vill rikta blicken mot alla andra annonsörer som är intressanta för min sajt så ligger inte dessa på TD, Affiliator, Double, Zanox, younameit... [br] [br]Så...för att få in dessa som annonsörer måste jag därmed lägga ner tid och energi på att få kontakt med dessa. Den tiden och energin är något som jag inte har i dagsläget. [br] [br]Därför vill jag lägga ut hanteringen på någon som är proffs på att sälja in annonsplatser- Detta istället för att köra dessa affiliatenätverk som ger annonsören mer än vad det ger mig. Det är bättre om balansen kan rätas ut något. [br] [br]Visst kan AdSense ge en del, och det gör det, faktiskt mer än nätverken. Men de har inte heller alla annonsörer som kan vara aktuella för min sajt. [br] [br]Detta resonemang torde gälla samtliga webbsidor som har någon form av tydligt nischad målgrupp.
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.