Vilka viktiga grejer att veta innan man startar en e-handel

3
jag har suttit och tänkt nu på att starta en internet butik eller börja och sälja på trader, ebay.se eller blocket lite varor. Vad hur mycket kostar det? Och vad bör jag tänka på innan jag startar en internet butik?
355
1
hur du skall ta betalt o.s.v. [br]Hur mycket kan du koda själv? [br]Vill du kunna designa e-butiken själv? [br]Kan du koda själv kan du få ihop en bra affär för ca 300:- per år men det kostar tid och tid är pengar. [br]Annars hittar du färdiga modeller från 200:- per månad
232
1. Lär dig grunderna i företagande [br]2. Analysera marknaden efter behovet [br]3. Sälj och ta motgångar som lärdomar inför expanderingen ;) [br] [br] [br]Att springa ut i tomma intet kostar mer än det smakar..
M-Daniel Johansson
822
48
Börja med att göra en affärsplan. Som xt nordic skrev: Analysera marknaden. Finns det ett behov och kunder som vill betala för det du ska sälja?[br][br]Surfa runt, hämta inspiration och låna idéer från andra sajter som du tycker är bra. [br][br]Läs, läs, läs om allt du kan hitta inom området e-handel.
758
1
Vet man vem som är köparen, så kan man lyckas med allt. [br]Att så långt det är möjligt deffinera sin målgrupp och ta reda på hur man nå ut till dom på billigaste och bästa sätt. [br] [br]Webbutiker är mycket populärt och du ska veta att långt ifrån alla har ett större antal kunder. Flertalet får väl knappt ihop till vad webbhotellet kostar [br]och skulle jag våga mig på en kvalificerad gissning, så är en normal omsättning i en webbutik cirka 15 000: - per år. [br] [br]Däremot så vet jag att försäljning via Blocket och Tradera funkar relativt bra.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
36
2
Jag började sälja på Tradera innan jag öppnade min webshop. Det var ett jättebra sätt att se efterfrågan, jag lärde mig vilka produkter som sålde bra(även om det ständigt ändras), om kundvård och prissättning. Samtidigt byggde jag genom försäljningen där upp en kundbas och ett varumärke innan jag startade min webshop. [br] [br]Jag har haft webshopen sedan i slutet av april och försäljningen går stadigt framåt. Jag vet inte vad en normal omsättning för en webbutik är, men jag kan lever i alla fall på min och har börjat extraanställa personal, så låt dig inte nedslås. [br] [br]mvh Marie
Soft_Beauty
hej![br][br]Jag funderar på att öppna en webshop också, men måste man inte ha nån form av handels license??[br][br][br]mvh/Sandra
640
5
Hej! [br][br]Vad menar du med handels licens? [br][br]MVH[br][br]R

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.