Hur hittar jag bra ehandelslösningar?

2
Jag har sen ett tag tillbaka en webbshop som pga flera olika anledningar inte vuxit som den ska. Vissa anledningar kan jag inte ha hjälp med här men en av anledningarna är att min ehandelslösning (visma webshop) inte passar det jag behöver och det kommer inte fungera alls när jag blir större och den går inte att utveckla (mycket).

Var kan jag hitta bra ehandelslösningar utan att leta i timmar (har väl letat i två hela arbetsdagar hittills utan något större resultat). Då mitt företag inte omsätter så mycket än så vill jag helst ha sådana som är enkla/billiga i början men som har potential att växa.

Jag kan radda upp olika krav om det finns nån som är kunnig här men främst vill jag ha ett bättre sätt att söka

Tack på förhand
Teälskaren som startade tebutik http://www.tealovers.se/
1
Hej Linnea. Jag använder mig av Tictail. www.tictail.com Den är extremt användarvänlig, och den är gratis att använda. Det bygger på att man anslutar appar i plattformen där vissa av de kommer med en månadskostnad. Jag tycker även att de ä snabba och responsiva. www.tigeronline.se - titta gärna in på min onlineshop för att känna hur sidan känns. Ett annat alternativ, om än dyrare, är Shopify. www.shopify.com Jag kan varmt rekommendera Tictail. Ha det gott!
www.tigeronline.se - inredning/barnartiklar/pyssel
2
Jag kollade också in tictail men då man bara får ha en momssats faller det för mig, har kollat in shopify men vill kunna jämföra med andra lösningar också
Teälskaren som startade tebutik http://www.tealovers.se/
3
Jag skulle köra på en woocommerce-lösning, men samtidigt så arbetar jag ju med såna. Det är en prisvärd lösning som kan utvecklas in i det oändliga, dessutom utan månadskostnad då man själv äger den. Själv ser jag det som den bästa lösningen för mindre företag som vill hålla nere kostnaderna och samtidigt ha en shop som kan förändras både i funktioner och utseende, Om du vill ha hjälp att sätta upp en woocommerce-butik så kan vi hjälpa dig med allt ifrån design till uppsättning av funktioner till riktigt bra pris. Titta på våra tidigare arbeten på https://www.jpsolutions.se eller skriv ett meddelande med din sida så tittar jag gärna vidare på det och ger ett prisförslag.
18
2
Jag är själv webbdesigner och arbetar bl.a. med Woocommerce för Wordpress. Min erfarenhet är precis som ovanstående nämner att WooCommerce är ett mycket bra alternativ. Bl.a. har du ju fördelen att du äger själva webbsidan och kan göra vad du vill med den. En abonemangslösning innebär ju löpande månadskostnader samt att du är låst till din leverantör och den funktionalitet som finns där. Du hittar mig på [url=https://kraner.se]kraner.se[/url] om du har några frågor.
3
Hej! Slänger in en liten fundering här jag med. Hoppas det går bra! Är Tictail bökigt att komma igång med eller hur funkar det? Om man startar enkelt och inte har några jätte stora krav till en början mer än att det ska se lockande ut, är det en rimlig pris/tidslösning? Har inga erfarenheter i kodande själv
2
Jag skulle rådfråga teamet på Tiluto.se, de erbjuder gratis support med just sådana frågor. Mvh Lards
15
[quote="Emil Löfgren" post=55726]Hej! Slänger in en liten fundering här jag med. Hoppas det går bra! Är Tictail bökigt att komma igång med eller hur funkar det? Om man startar enkelt och inte har några jätte stora krav till en början mer än att det ska se lockande ut, är det en rimlig pris/tidslösning? Har inga erfarenheter i kodande själv[/quote] Hur enkelt som helst! För en nybörjare, åsidosätt en timme eller två. Betalningsversionen löper för 79 SEK/månadsvis, men betalar tillbaka sig själv när du väl är uppe och rullar. När du väl lär dig kodning, om än minimal, är det lätt att integrera. Tictails avgifter är väl det enda man bör passa sig från att inte hålla ett öga på. Min webbshop orientaldesign.se är byggd på Tictails system. Ta en titt!
Med vänliga hälsningar, Pontus på www.orientaldesign.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.