Skicka med Postens "Spårbart paket" på Tradera, hur fungerar det?

0
Jag skickar aldrig med Posten.

Vad betyder "Fraktsedel finns hos ombud"?

Får man en "Blå påse" (efterfrågat av köpare) när man använder den här lösningen eller är det eget emballage?
367
46
[b]”Brev skicka lätt”[/b] Kan vara upp till 1kg. kostar 63:¬- 2 kg 95:- och ä[b]r spårbart[/b] [b]eget emballage gäller[/b] I princip skriver du ut din egen fraktsedel och betalar över nätet.. Har du inte möjlighet att printa ut fraktsedeln på självhäftande papper Så ta med en vanlig printkopia det kommer att finnas en EAN-kod på den Den scannar postombudet och printar själv ut en självhäftande Fraktsedel och fäster på ditt ”pkt.” [b]Pris, mått och vikt för Brev Skicka Lätt[/b] Pris Upp till 1 kg 63 kr Pris Upp till 2 kg 95 kr Maxmått Längd 60 cm Bredd+längd+höjd Högst 90 cm Minsta mått Längd 14 cm, bredd 9 cm Maxvikt 2 kg [b]Du gör alltså sin egen föpackning.[/b] [b]Blå påse:[/b] Postnord har många olika stora Blå påsar blå boxar mm (rentav blommiga sådana) då betalar du både för påsen /boxen och portot sammanslaget. Fr 79:-för ett C5kuvert till 105:- för en XL-påse. [i]Spårbarhet tycks inte ligga i priset för blå förpackningar.[/i] [b]Spårbarhet är ju en trygg sak i och för sig[/b]. Men ibland försvinner pkt på postnord. Och spårbarheten är ju ingen garanti mot stöld eller slarv. Men en bra åtgärd i alla fall. Allt jag har skickat med spårbart har nått adressaten även om det tagit veckor ibland.. och då har spårbarheten varit en lugnande faktor för både mottagare och avsändare.. [b]Såvitt jag förstår så erbjuder Schenker bra service också för ungefär samma priser.[/b]
Redaktuellt
367
46
Hej Jane! ursäkta jag missade info om[b] FRAKTJAKT[/b] Där kan du registrera dig helt gratis och få portopriser från [b]FedEx, UPS, Postnord, Bussgods,DHL. SCHENKER. DSV. [/b] Jag skickade just ett pkt 16 kg nästan 100 kr billigare än Postnord för motsv. [b]Betr. (Blå) Påse[/b] så tycks det vara något fraktbolagen drar till med när det är för stort för att heta kuvert och för litet för paket De har nog oliksa färger på påsarna sinsemellan.. MVH imre http://driv-eget-utan-hemsida.blogspot.com
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.