nytt domännamn till min e-handel sida.

12
Hej!

Startade en sida med skjortor för en tid sedan som heter www.glanzit.se. Sidan utvecklade sig till en "reashop" till en markbutik i Stockholm. Nu behöver jag ett nytt namn till e-handel sidan. Butiken heter Hans Allde och säljer exklusiva kläder.

Jag har spanat lite på Reashopen & reashop men är inte säker plus att
.se & .com domänerna redan var upptagna.  Grrrrr

Är väldigt tacksam för svar!

Skicka gärna positiva och negativa svar om själva e-butiken.

Mvh Daniel
www.glanzit.se
355
1
[quote]Jag har spanat lite på Reashopen & reashop men är inte säker [/quote][br]Vad är fel med Hans_Allde.se ? Du kan ordna ett bra varumärke genom att ha namnet både i domän och title-taggen. För mig verkar det som om title-taggen och domännamnet är två helt olika saker och därför inte får höga besöksantal.[br][br][quote]Skicka gärna positiva och negativa svar om själva e-butiken.[/quote][br]Snygga bilder men varför stänga in dem i frames. Här känns det lite som om du stänger ute kunden. Jag skulle nog hellre välja att visa bilder och text öppet så att besökaren slipper scrolla både vertikalt och horisontalt.
190
Tycker också att domänen skall anknyta till Hans Allde.. En liten Göteborgsfyndighet som dyker upp i mitt huvud är Hans Alldes bakficka (efter "bakficka" hos finare restaurangen där man kan äta lite billigare än i huvudrestaungen). Reashop känns lite slitet.[br][br]Men anledningen till att jag skriver - håller med tidigare skribent om att det är mycket scrollande på sidan. Jag gillar att ni sorterar skjortorna efter storlek - då slipper man först leta skjorta och sedan inse att den ändå inte finns i rätt storlek. Tyvärr är bilderna lite solkiga tycker jag - först är de för små, och förstorar man upp dem så blir de rätt suddiga.[br][br]När man handlar kläder på nätet så har man ingen aning om passformen, eller tygets kvalitet. Det får man inte heller veta något om av de bilder ni visar på ihopvikta skjortor. Om möjligt, försök ta bilder på skjortorna på en modell eller åtminstone en docka - och ta ännu hellre en närbild av tyget så att man ser färger, mönster och eventuell struktur tydligt.[br][br]En annan tanke som slog mig, men som mest är en iakttagelse: De flesta nätbutiker brukar ju ha sina reor i en riktig butik, eftersom distansavtalslagen medger ångerrätt i 14 dagar (och det vill man inte ge på reavaror) - här är det tvärtom - ni har alltså rea med ångerrätt. Efter moget övervägande kanske det är något att trycka på? (Eller så är det det inte, eftersom man inte vill uppmuntra folk att lämna igen varorna ;)).
9
Jag tycker att  HAClothes.se eller com skulle passa bra.[br]Kanske dom 3 första bokstäverna HAC.se eller com.[br][br]Ett annat förslag är hafrontwear.se eller ha-frontwear.se[br][br]Lycka till med namnet.[br]
Mvh
JBS MARKETING
Johan
1616
4
hashop.se är rätt kul om man har Ha-begär.  :vissla[br]Dvs kan lätt tolkas fel vid snabbläsning.[br]Även HAC utläses Hack vilket kanske inte är så passande i datasammanhang.  :nono[br][br]Fanns för några år sedan ett "företag" som annonserade ut datorer 'skit-'billigt i en stor svensk dagstidning. De kallades www.blew.se (passande namn för den som kan sin engelska) samma person stod för ytterliggare två andra webbsidor. namnet blew var roligast. www.blew.se  sysslade med ren lurendrejeri. Inte ens annonserna i dagstidningen blev betalda. Företaget fanns helt enkelt inte. Går att goggla fram mer info om detta.  :giggle[br][br]Slog mig just att jag undrar varför man säger frontwear, säger man backwear med?[br]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.