Community sida?

7
Hej har precis fått en idé om en "community" sida som mer handlar om att styra ihop främmande människor i verkliga livet. Den är helt nykläckt och jag skulle behöva lite råd från er med erfarenhet.

Vad kan det tänkas kosta att köpa en sådan hemsida?
Hur tjänar man egentligen pengar?
Vad bör jag tänkta på då jag inte har någon erfarenhet om E-sidor. Ska jag försöka skaffa mig en partner som kan det här med bygga hemsidor?

Alla tipps är uppskattade!

Mvh
1165
1: Det kan handla om allt från några tusenlappar för lite hemmaknåp, till tiotals miljoner för ett avancerat bygge med kapacitet för många användare. [br][br]2: Medlemsavgifter, reklam, annonser, premiumtjänster, förmedling, försäljning av egna prylar, donationer etc. [br][br]3: Att bygga en nätbaserad community utan erfarenhet av hur nätet fungerar ser jag som ytterst riskfullt. Börja med att plugga lite om hur det hela fungerar.
96
Prislappen hamna på mellan 70k-1 000 000kr beroende på hur avancerat du vill ha det och detta är bara priset för att buygga hemsidan. Sedan tillkommer en massa andra stora avgidfter som Swetrot nämde.
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör
109
opensource tips[br]www.elgg.org[br][br]färdigt system för att bygga communitys med användare, personlig profilsida, meddelanden, grupper, m.m. [br]kör du det som bas och tar in någon som kan koda om så att det passar just din idé och ta fram en bra design så kan du nog komma undan med 20 000 ~ 30 000[br]Letar du upp en indier eller kines som kan koda det hela så blir det nog i slängarna 10 000, men då bör du ha lite koll på koden själv så du kan kvalitétssäkra för de är billiga och man får vad man betalar för när man köper in billigt..

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.