Vem håller paketet?

47
Jag hade just kontakt med en kund som var intresserad av att köpa stora mängder i framtiden. Hon gjorde en provbeställning som fortfarande var ganska stor och jag skickade den med DPD 16:00 företagspaket. Glad i hågen så lovade jag henne att det skulle vara hos henne nästa dag (onsdag).

Nu spårar jag det på posten och det står så här:

18 nov kl 08:28 Skövde, Lastad på bil, utkörning påbörjad
18 nov kl 07:56 Skövde, Ankomst till distributionsterminal
18 nov kl 03:49 Jönköping, Sorterad
17 nov kl 19:45 Stockholm, Sorterad
17 nov kl 12:27 ICA Nära Brantingstorg, Posten har tagit emot försändelsen
17 nov kl 04:03 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vad är problemet? Är det posten som lagt det i ett hörn och glömt det eller är det hon som valt att inte ta emot det? Hon är i Karlsborg och inte Skövde, så vad som än har hänt så borde de ju lastat av det av bilen där. Jag brukar inte vara såhär nervös av mig men det är värt mycket mer än bara den här beställningen att allt går smidigt.
1
Det är posten som strular? Börjar tydligen bli allt vanligare...en polare fick sina kosttillskott från gymgrossisten levererat till skellefteå. En annan fick sin dator levererad till Göteborg när han i själva fallet bor i Växjö. Så jag föreslår att du kontaktar transportföretaget.
2066
2
Frågan är från 2009. För övrigt har jag inte märkt att det blivit värre, ligger ganska konstant på 0,5-1% strul med tranporter.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
47
Kan ju hänga på en tråd från 2009 ändå. Posten har gjort liknande missar för många gånger, jag tycker de har blivit värre sen nyår i år faktiskt. [br][br]Så jag har precis bytt till Schenker och hittills fungerar de klockrent![br][br]Jag hade ett liknande fall får någon månad sen igen med ett företagspaket, och de fick för sig att det var adresserat till privatperson (vilket det inte var) och körde inte ut det.[br][br]Sen så är det minst 1 av 100 skrymmande brev som kommer bort. Då är Privpak underbara! Alldeles nyss hade jag klantat mig och skickat ett paket helt fel, det var bara att ringa så skickade de det rätt!
109
Vi få hoppas att Najjies kund fått paketet nu..
http://www.plexiglasskivor.se
http://www.plast-tak.se
2066
2
[quote author=najjie link=topic=6135.msg38935#msg38935 date=1300287188][br]Kan ju hänga på en tråd från 2009 ändå. Posten har gjort liknande missar för många gånger, jag tycker de har blivit värre sen nyår i år faktiskt. [br][/quote][br][br]Absolut, ville bara nämna det. Tycker posten har en hel del att lära av andra aktörer själv också.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.