Känner mig lurad av E-butik

12
rtfm
Är det bara jag som är korkad och inte begriper eller är dom väldigt otydliga på e-butik.se.
Jag har haft e-butik hos dom en tid nu och varit ganska nöjd med dom. Sen såg jag att man kunde få Nya e-butik som skulle vara både lättare och bättre en den gamla. Jag beställde den nya och såg sen att man antingen skulle få hjälp att lägga över allt för ca 5000 kr eller också göra allt själv. Eftersom 5000 kr är mycket pengar för mig så valde jag att göra allt själv. Vad jag inte visste var att man måste kunna html kod för att ändra designen i butiken. Det står nämligen ingenstans att man måste kunna det.
Jag ringde och pratade med dom och de sa då att jag var tvungen att kunna det och att det var flera företagare som från början hade valt att göra allt själva men att de sen hade ändrat sig och låtit E-butik göra jobbet åt dom, eftersom det tydligen är alldeles för svårt om man inte kan html.

Är det bara jag som inte tycker att dom är otydliga eller är det fler som är av samma uppfattning som mig.


355
1
Är du verkligen säker på att det bara är html man skall kunna för att flytta en e-butik från en server till en annan? Jag menar du skall ju även flytta allt i din databas, koppla till en ny databas och annat för att få allt att fungera.[br]Om det nu bara är html det handlar om så finns det massor av html skolor ute på nätet. Ett exempel kan vara [b][url=http://www.gbghtml.se]gbghtml.se>>>[/url][/b][br]Gäller det stylesheets, php, mySQL, .net och dessa bitar så börjar det bli svettigt.[br]Annars kanske någon på forumet här kunde hjälpa dig för en bättre peng än de 5000 kronorna.
12
Att få alla kunder och beställnigar m m hjälper E-butik till med men när det gäller designen så behöver man kunna html. Mitt avtal med E-butik löper ut den 12 mars så jag skippar den Nya E-butiken och gör om den som jag har. Jag har sagt upp avtalet med E-butik eftersom de i alla fall är för dyra för min verksamhet och hittat ett alternativ som är både billigare och mera användarvänligt än e-butik. Eftersom jag inte har aktiverat  Nya e-butik så är det avtalet med den gamla som gäller.
1
Hej Startboxen,[br][br]Beklagar att du känner dig lurad![br][br]Vi har försökt att vara så tydliga vi kan när kunder går över till nya e-butik, att vissa funktioner som finns i den tidigare versionen inte finns i den nya ännu och att man har haft möjligheten att avvakta tills ytterligare funktioner finns. På samma sätt har vi försökt vara tydliga med att vi kommer lägga till flera olika utseenden som man kan välja mellan i nya butiken så fort vi kan. [br][br]Målsättningen med Nya E-butik har alltid varit att du ska kunna göra precis vad du vill med designen om du har kunskaper i html. Har du inte dessa kunskaper ska du kunna välja mellan flera olika färdiga utseenden för att få en snygg och framförallt säljande butik på ett enkelt sätt.[br][br]Vi är medvetna om att vi kommer behöva bygga en "hybrid" hantering av detta, så att du med enkla medel och utan kunskaper i html ska kunna anpassa så mycket som möjligt av utseendet. Och jag lovar dig att vi arbetar på så snabbt vi bara kan och söker med ljus och lykta efter fler duktiga utvecklare hela tiden för att ta oss snabbare fram för att lösa detta och många andra funktioner som e-handlare frågar efter.[br][br]Är tacksam för din feedback och att du framfört den. Finns det något som vi kan hjälpa dig med så kontakta mig direkt på tim snabel e-butik.se.[br][br]Tack igen för din feedback,[br]Tim, E-butik.se
15
Jag måste nog också ställa mig på E-butik.se:s sida.[br][br]Det är du som företagare som måste säkerställa dig om vad som gäller[br]och vad beträffar E-butik.se så har jag pratat med många kunder som[br]är otroligt nöjda med dom. En annan tanke från mig, tolka mig inte fel nu.[br]men om 5000 kr är för mycket att betala, då kanske du ska tänka dig att[br]inte ha en Webbutik[br][br]Jag menar inget illa, inte alls, utan det jag menar är tänk först, agera sedan.[br][br]sedan tycker jag att det är sorgligt att ge "svart reklam" åt bra företag.[br]det är bättre att du ringer och skäller på dom än att skada företaget här[br]i forumet.....[br][br]/Lars[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.