Är paypal verkligen en säker betalningsmetod?

16
Hej,

Hur går man tillväga om man betalat via paypal men inte fått hem produkterna? Är det någon som verkligen har varit med om detta?
Jag vet att man kan kräva en återbetalning, men min fråga är hur går det egentligen till?
Låt mig ta upp ett exempel: Kunden skickar iväg 10 000kr för några produkter, säljaren skickar inte produkterna. Kunden meddelar paypal att han ej mottagit några produkter. Men säljaren meddelar paypal att han har skickat produkterna och uppvisar till och med "tracking number". Vi antar att säljaren skickade tomma paket....

Ja..ni förstår. Finns det någon som vet hur detta fungerar?
Väldigt tacksam för svar.
5
Jag misstänker att det där snabbt blir ett juridiskt ärende som kan bli ganska segdraget; däremot tror jag inte PayPal skiljer sig så mycket från liknande betalningsalternativ.[br][br]Nu är jag absolut ingen juridisk expert, men jag skulle gissa mig till att den slutgiltiga transaktionen sker mellan köparen och säljaren, oavsett vad PayPal och liknande tjänster utlovar.[br][br][br]-Joaquim
_
| WebbPlatsen i Sverige AB
| Vi levererar bara seriösa lösningar
| Tel: 08-54555470 :: www.webbplatsen.se :: www.avgantivirus.se
| Datakommunikation sedan 1986, Internet sedan 1998
44
Har för mig att Paypal har någon form av tvistlösning på deras sida men jag vet inte hur den fungerar. Oavsett vad så spelar det nog inte så stor roll vem du använt för att betala varor i förskott, varken SEB, handelsbanken osv hjälper till i sådana fall.
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
11
Det stämmer, Paypal har en s.k "Buyer protection" som skyddar en mot varor som ej har skickats trots betalning. Kom ihåg dock att de INTE erbjuder tvistlösning om digitala produkter eller tjänster!
Läs vår SEO blogg om hur du kan synas på Google !

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.