Billigaste emballagen -> kartong eller plastpåser

10
2
Jag kommer att sälja kläder från min E-handel inom kort, men jag har en del av funderingar där emballagen. Jag ska jobba hemifrån och ska hålla på det i 6-10 månader därefter det flyttas till varulagret. Jag är ute efter BILLIGAST och LÄTTHANERING med dom.

Kartong:
Problem är att det är så skymmnande och tar mkt plats i hemmet. De tar mkt tid o pengar. Billigast kartong, tips? Jag skulle vilja ta en titt på dom pris och vissa krävs att skicka med kartong, pga jag säljer saker som solglasögon t.ex.

Plastpåsar:
Sparsam plats i förrådet och ett par olika storlek av påse.

En fråga... Om det blir t.ex. en kund som köper bara en t-shirt eller tunt plagg. Så har jag tänkt att det skulle använda en vanlig A4-kuvert så platt som möjligt. Låter det helt ok?

Andra fråga... Finns det risk att påsarna kan få skadas under transport, men jag tänker på Ellos ;)

Tredje fråga... Var kan jag hitta billigast plastpåsar? och tryck med egen logo på plastpåsar? som jag skulle vilja reda på kostnader.

All tänkbart gärna svaras och kommenteras är jag jättetacksam!
Starta upp en webb-klädbutik för killar...
Kvar:
affärsplan, finansieringsplan och de andra små.
5
Vi skickade 1-200 paket om dagen innan med kläder, och vi valde att köpa en plastsvets (går att hitta billigt) och "påsar på rulle". Du har en lång plasttub, stoppar in plaggen och svetsar igen den och klipper. Ser proffsigt ut, och är tids-och platsbesbarande. Nackdelen vi märkte var att det var fler av dessa paket som försvann i posten än när vi skickade med kartong.
5
mailingbags är vad ni söker:) http://mailingbags.nu/

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.