Fraktavgift

2
Hej,

Nu har jag allt varit oförsiktig. Jag driver en e-handel där jag säljer diverse produkter och lagt upp en fraktavgift. Men nu i efterhand har jag upptäckt att den avgiften är alldeles för låg jämförelsevis med den faktiska kostnaden. Inser att jag även måste höja fraktavgiften för kunderna men vill heller inte att de ska känna att det är för dyrt, vad kan vara en rimlig nivå att ta ut som fraktavgift?

I dagsläget bokar jag ut transport med postnord mypack collect. Men då jag nu ser att det är alldeles för kostsamt så undrar jag om det finns någon som har råd eller tips om någon annan tjänst som är billigare?

Just nu så kostar fraktavgiften mer än vad jag själv får in, jag går alltså minus pga den dyra frakten... Kanske postnord har en annan billigare tjänst som jag missat?

Tacksam för alla svar och tips!
367
28
Hej Clint! [b]Vad betalar du för My pack collect?[/b] c:a 100:-? Får du plats med varan inom vikt & volymgränserna för brev skicka lätt? (60:- c:a tror jag) Som du vet så är ju ”Fri frakt o fri retur” vanligt bland e-handelsjättarna. Vilken ju är rena bluffen. Alla hajjar ju att kunden får betala allt i slutändan. Ta inte illa upp men det låter som om du säljer varor som har för lågt pris. Kan du sätta upp en gräns för Fraktfritt så att du kan få kunderna att köpa fler/mer.? Jag arbetar med en kund som med framgång skapar merförsäljning av kompletteringsvaror Tack vare fraktfri-erbjudandet. Du ser att tipsen här blir lite svajiga med det beror på att du hemlighåller vad du säljer. [i]MVH IMRE[/i] redaktuellt.n.nu
Redaktuellt
103
1
Lägg frågan på https://www.ehandel.se/forum/ , där hittar du nog svaret du letar efter bland andra som har haft samma problem för e-Handel. I övrigt så tycker jag nog att du ska ta ut kostnaden det kostar dig i frakt, köper inte kunderna det, så kanske du ska leta efter bättre produkter med större vinstmöjligheter att sälja, tanken är väl att du ska tjäna pengar och inte förlora pengar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.