Billigaste företagsbanken?

3
Hej. Jag är på gång att skapa en webshop med tillhörande AB.

Vilken bank är billigast i form av avgifter?
Swish-kostnad?
Årsavgift?
Avgifter för konton?

Supertacksam för svar.
Givetvis ska banken även vara smidig och lätt att använda.
3
Är det bara grundläggande banktjänster du är i behov av tror jag bankerna ligger ganska lika i pris. Jag valde SEBs Företagspaket för 100:- / månad och gratis hela första året för Bankgiro, betalkort, sparkonto. Mkt för att jag redan var privatkund och tycker deras webb och App är riktigt smidiga.
3
Ja, bastjänster. Tyvärr är jag intresserad av den mest prisvärda och det är inte den du nämner efter att ha jämfört. Tänker hålla bättre koll på kostnader denna gång jag driver företaget för att få mer vinst att stanna kvar och kunna använda det till att expandera. Gör en egen jämförelse då jag vet att årsavgifter, swishavgifter m.m. kan skilja sig kraftigt åt. Tack för svaret iallafall.
3
Kör hårt och jag tar gärna tips om du hittar nåt bra! Lycka till med bolaget, vem vet, vi kanske gör affärer framöver när du är igång!
2
Bokio är gratis. Nyligen lanserat företagskonto.
3
Jag har hittills jämfört Swedbank, SEB och Handelsbanken och den striden ser Swedbank ut att vinna. Jag är ute efter en bra och billig swishlösning och där är Swedbank billigast efter 1000 order och fortsättningsvis. Vilka andra banker finns det som erbjuder företagskonto, swishlösning, vanligt bankkort och genomgång? Lutar just nu åt Swedbank. Det jag jämfört är kostnad för paketet, bankgiroinbetalningar och swishinbetalningar. Ska även jämföra kortavgifterna men dom är ej avgörande då jag ej kommer använda dom mycket. Plus utlandsbetalningarna :) Kom gärna på tips på fler banker. :) Kollade bokio. Ej intressant för mig.
1
Kört med Bokio för bokföring och faktura sedan de började och nu med bankkonto via dem. Dock så är det inte ett bankkonto i vanlig mening, utan ett redovisningskonto. Det går tex inte få utbetalt moms till det kontot. Då jag sagt upp mitt gamla bankkonto/bankgiro, så samlas det en summa på skattekontot när jag köper in mer än säljer. Dock så kommer förhoppningsvis försäljningen ikapp utgifterna så det nollas. Lånar staten pengar...

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.