Hjälp med företagsnamn

22
1
Hej alla företagare!

Jag håller på att starta ett Callcenter med främst inriktning på Telemarketing nu i början. Jag har lite problem med att komma på ett bra namn. Alla namn jag vill ha är upptagna. Jag hade vart jätteglad om ni kunde dela med er av lite namnförslag. Namnet skall helst inte innehålla 'Callcenter' eller 'Telemarketing' med tanke på att vi hade planerat att gå in på lite andra branscher i framtiden. Så det jag söker är alltså ett fräckt och lättuttalat namn.
Namnet skulle kunna innehålla något utav 'Pro/Line/Com'

Jätte tacksam för svar.
1616
4
Procomline  :winner
Må väl!
22
1
Bra förslag. Men det flyter inte på så bra. Blir som ett stop 'Procom-line'
1616
4
Jag skulle säga tvärtom, avbrottet gör att du får en extra referenspunkt att hänga namnet på vilket ökar mottagarens reminder.  8)[br][br]Men tyvärr som jag upptäckte nu kan du nog få problem med registrering av detta namn och då syftar jag till företaget Procom A/S. Förvisso inte inom samma verksamhetsområde men snarliggande. [br][br]
Må väl!
22
1
Ja okej. Du har inget annat bra förslag?  :)
1616
4
Drösvis men dem kommer inte gratis och jag kommer behöva mer info om verksamhetens inriktning och målgrupp.  8)
Må väl!
22
1
Målgrupp kommer vara olika, det beror på vilka produkter vi säljer.
22
1
Kan detta funka kanske? Newcall[br]
1616
4
Sök på den på sin .se adress så får du svar.
Må väl!
22
1
Okej konstigt, fanns inte registrerat på https://snr3.bolagsverket.se
1616
4
Eftersom sidan är under uppbyggnad kan det mycket troligt vara så att allt inte är klart med bolagsregistreringen. Bolagsverket formulerar sig så här när inga träffar dyker upp på det fulla företagsnamnet de själva angett på sidan:[br][br][quote]Observera också att föreslagna företagsnamn som ännu inte är registrerade, varumärken samt släktnamn inte är sökbara med denna funktion.[/quote][br][br]Det är inte ovanligt att man reserverar en webbsida i förväg för att skydda att denna inte köps upp av någon annan medans man väntar på att bolagets namnregistrering skall gå igenom.
Må väl!
2360
37
olprod. OLlika PRODukter :D :bravo :winner :LOOOL.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
22
1
[quote author=Mojo link=topic=5497.msg26458#msg26458 date=1245240111][br]Eftersom sidan är under uppbyggnad kan det mycket troligt vara så att allt inte är klart med bolagsregistreringen. Bolagsverket formulerar sig så här när inga träffar dyker upp på det fulla företagsnamnet de själva angett på sidan:[br][br][quote]Observera också att föreslagna företagsnamn som ännu inte är registrerade, varumärken samt släktnamn inte är sökbara med denna funktion.[/quote][br][br]Det är inte ovanligt att man reserverar en webbsida i förväg för att skydda att denna inte köps upp av någon annan medans man väntar på att bolagets namnregistrering skall gå igenom.[br][/quote][br][br]Jaha okej det missade jag att se.
22
1
Kanske ProdLine, ProdCom eller Prodway?  :)
223
1) Callcenter, fast bara i början. Kanske.[br]2) Lite TeleMarketing i början.[br]3) Kanske lite andra branscher sen.[br][br]Som Mojo påpekat: Det finns ingen verksamhet att basera ett namn på. (Annat än att ni kommer använda telefoner en del, så mitt förslag får bli Viringer™)[br]
305
2
PromoC fast med C:et åt andra hållet så att det blir Pro framlänges och Com baklänges :)
758
1
Jag skulle nog har döpt företaget till:[br]"Ettill" :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.