Hjälp med företagsnamn

14
Hej



Jag hade tänkt att starta en e-butik med inriktning på hemelektronik och vissa elektroniska skönhetsprodukter. Kruxet är bara att jag inte kommer på något bra namn till sidan&företaget :o . Finns det några knep eller är det någon som har några tips? :wink:



Tack på förhand!
aceman
13
[quote="Maceman"]Hej [br] [br]Jag hade tänkt att starta en e-butik med inriktning på hemelektronik och vissa elektroniska skönhetsprodukter. Kruxet är bara att jag inte kommer på något bra namn till sidan&företaget :o . Finns det några knep eller är det någon som har några tips? :wink: [br] [br]Tack på förhand![/quote] [br] [br]Hej! [br]Kan du precisera produkterna och företagets profil lite mer så kan jag hjälpa till och komma med lite förslag. [br] [br]Mvh
/Mange
14
Det vore snällt surfer7. Sortimentet ska bestå av typ eltandborstar,rakapparater,digitalkameror, dvdspelare mm. [br]Vår profil ska vara billigt men med snabb frakt och bra service, dvs den ultimata butiken :)
aceman
13
[quote="Maceman"]Det vore snällt surfer7. Sortimentet ska bestå av typ eltandborstar,rakapparater,digitalkameror, dvdspelare mm. [br]Vår profil ska vara billigt men med snabb frakt och bra service, dvs den ultimata butiken :)[/quote] [br] [br]OKej, förslagen kommer snart. Ska det vara ett engelsk eller svenskt namn? Ålder på kundgruppen?
/Mange
54
Här är några förslag [br] [br]Hem-el.se [br]Elsaker.se [br]El-saker.se [br] [br] :)
640
5
[quote="Maceman"]Det vore snällt surfer7. Sortimentet ska bestå av typ eltandborstar,rakapparater,digitalkameror, dvdspelare mm. [br]Vår profil ska vara billigt men med snabb frakt och bra service, dvs den ultimata butiken :)[/quote] [br] [br]Några till: [br] [br]El-prylen.se, com [br] [br]El-prylar.se, com [br] [br]El-jätten.se , com (regga el-jatten också) [br] [br]Mini-el.se, com [br] [br]Miniel.se, nu [br] [br] [br]Ursla eller bra, va vet jag! :wink: [br] [br]// Robaino
13
Här är några från mig också :wink: [br] [br] [br]store4more [br] [br]Complete Care [br] [br]UltiMate
/Mange
14
Tack för alla svar! :mrgreen: Alla förslag är bra, då jag själv låst mig och inte kan komma på ngt annat än "ellandet" :o
aceman
13
Låt oss gärna veta sen vad namnet verkligen blev! :D [br]Ha det bra!
/Mange
29
Jag skulle inte välja ELLANDET om jag var du. Är någon kund missnöjd heter du snart ELÄNDET! :) [br] [br]Jesper
MIND THE MARK
Konsulttjänster inom immaterialrätt
VARUMÄRKEN/DOMÄNNAMN/DESIGN
UPPHOVSRÄTT/MARKNADSRÄTT
www.mindthemark.se
13
[quote="MTM"]Jag skulle inte välja ELLANDET om jag var du. Är någon kund missnöjd heter du snart ELÄNDET! :) [br] [br]Jesper[/quote] [br] [br]Haha, ja man måste ju tänka på allt nuförtiden :mrgreen:
/Mange
14
Såg nu att domänen varuhuset är ledig, det kanske kan vara något eller? Kom och tänka på namnet "elkungen" :wink: men det känns så där, vad säger ni:?
aceman
13
[quote="Maceman"]Såg nu att domänen varuhuset är ledig, det kanske kan vara något eller? Kom och tänka på namnet "elkungen" :wink: men det känns så där, vad säger ni:?[/quote] [br] [br]Varuhuset är väl rätt kaxigt :) Annars är Elkungen helt ok!
/Mange
14
:) Tyvärr så va varuhuset.com riktigt dyr ca 7000kr. Då kan man undra om det är värt det... :wink:
aceman
13
[quote="Maceman"]:) Tyvärr så va varuhuset.com riktigt dyr ca 7000kr. Då kan man undra om det är värt det... :wink:[/quote] [br] [br]Nopp det är det väl ändå inte. Elkungen är väl rätt bra, men kanske lite väl likt Elgiganten.
/Mange
15
[quote="Maceman"] Finns det några knep eller är det någon som har några tips? [/quote] [br] [br]Hej Maceman, [b]Varför inte låta dina potentiella kunder själva bestämma vilket namn de gillar bäst?[/b] [br] [br]Du kan ju låta [b]dem [/b]rösta! [br] [br]Se till att du har några tänkbara namn. [br] [br]Har du ett Google Adwords konto? [br] [br]Har du inte redan ett Adwords-konto så: [br] [br][b]1.[/b] starta ett idag (50 kr), för det kommer ändå komma bra till använding om du skall börja marknadsföra er butik. [br] [br][b]2.[/b] Skriv sedan ex 3 annonser i Google Adwords, med de tre namnen som du gillar bäst. Dvs du gör en Grupp med några vanliga sökord som relaterar till er Internetbutik/marknad. [br] [br]Så att när användarna skriver in sökord så kommer Google växla mellan dina 3 annonser. Och den [b]enda skillnaden mellan annonserna skall vara era NAMN.[/b] (lämpligen som rubrik) [br] [br]Så får användarna själva välja! Du kommer få olika statistik på hur populära annonserna är. [br] [br]Det kanske kommer kosta någon hundring eller två (skaffa minst 100-200 klick) och se vilken som genererar högst klickfrekvens. Det är väl värt pengarna - för nu behöver du [b]inte gissa [/b]på vad din blivande marknad gillar och [u]vad de klickar på[/u]! [br] [br][b]Notering:[/b] Har du ingen egen sajt, så slussa dem vidare till någon annans helt enkelt, detta är ju bara för att testa annonserna en kort tid. [br] [br]Denna PPC-teknik kan du använda på oändligt många sätt för olika saker både Online och Offline. [br] [br]Lycka till!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.