Feedback på en hemsida

1
Hej,

Jag driver tillsammans med två andra städfirman Aros Home Consulting i Uppsala. Vi sysslar med flyttstädning, hemstädning, barnpassning samt visst trädgårdsarbete. Jag skulle vilja ha feedback på vår nya hemsida www.aroshomeconsulting.se samt våra två kampanjsidor www.flyttstadninguppsala.se och www.hemstadninguppsala.se

Har ni några tips på hur man kan förbättra texterna, sidornas grafiska design eller tips på hur man förbättrar sidornas seo-värde så uppskattas det verkligen.

/ Mathias
50
Tydliga menyalternativ, bra titeltaggar och snygg design. Men självklart vill du få reda på förbättringar du kan göra.[br][br][list][br][li][B]Menyn[/B][br]När man rör över menyn (ex. privatpersoner och företag) åker en undermeny ut. Det är en bra lösning. Däremot tycker jag att du borde länka "övermenyn" också. Vissa personer kanske saknar javascript, surfar på mobilen eller är darriga på handen kan ha problem att gå ner i menyn.[br][/li][br][li][B]För stor splash[/B][br]Bildspelet är väldigt intresseväckande. Däremot tycker jag inte att den borde följa med till undersidorna. Innehållet (det man vill komma åt) kräver att man scrollar ner på sidan, om man inte har en stor skärm.[br][/li][br][li][B]Länka loggan till startsidan[/B][br]Standard [br][/li][br][li][B]Knapparna på förstasidan[/B][br]Ser ut som om de är länkar, men länkar inte till något.[br][/li][br][/list][br][br]
Viktor Jarnheimer
355
1
En liten ide angående flyttstädning. Ser denna ligger endast under privatpersoner. Varför erbjuder du inte företag denna hjälp också. Tänk dig en flyttfirma som även kan ta hand om flyttstädningen för privatpersoner. Det vill säga privatpersonen eller företaget som beställer flytthjälp behöver bara tänka på att betala fakturan efteråt. Flyttfirman kan alltså ta hand om allt kring flyttningen.[br]Jag är också lite kritisk mot alltför mycket rörliga bilder på en hemsida. Kan gå an så länge det inte är allt för mycket text men jag är tveksam.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.