Behöver hjälp med ett företagsnamn

3
Jag ska starta en enskild firma som ska laga och sy nya inreden till bilar, båtar, husvagnar mm.
Nu går jag hela dagarna och funderar på ett bra och enkelt namn på firman men jag kommer inte på något.
Kan någon hjälpa mig??
22
Hej! Jag tycker du ska pröva att lägga in ortens namn på det hela. Bor du till exempel i Gävle, så varför inte "Gävle Inredningsfixare". Annars skulle du kunna knyta ihop namnet på företaget med ditt eget namn, exempelvis "Eriks fordonsinredning" eller liknande. Det går självklart också att kombinera dem. Om inte detta skulle passa, så kan du ju alltid hitta på ett klingande namn, eller varför inte ett nytt ord. "Syinredon" (SY INredning forDON) eller något liknande. Pröva dig fram och kombinera olika delar, för att på så sätt komma på något som passar din verksamhet. Tänk på att det är bra om namnet förmedlar vad du gör och vad som är speciellt med just dig. Lycka till och tveka inte att höra av dig! Mvh // Dan Vikström :)
Trött på dryckerna på marknaden? VIDA DRYCKER UF säljer nu den nya drycken GROGH! Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig: 076 - 82 57 883 vidadryckeruf [a] gmail.com www.vidadryckeruf.n.nu www.vidadryckerufblogg.blogspot.com
338
25
Dan har goda råd!
2
Hej Jag skulle tipsa att hitta på ett företagsnamn som startar med "A". Det kan hjälpa enormt med marknadsföringen eftersom du kommer alltid ligga först i alla möjliga listor, vilka oftast sorteras efter namn. T.ex. alla mina primära bolag startar med A: [ol] [li][url=https://www.alegor.se]Alegor[/url][/li] [li][url=http://www.avrora.se]Avrora Marin[/url][/li] [/ol] Avrora gör båtkapell, båtdynor. Välkommen till min värld konkurrent =) T.ex. sök på Avrora Marin på Google så ser du allt information om mig direkt. Samtidig så tipsar jag att du sätter upp en riktig bra marknadsföring på Google. 70% av alla kunder kommer från Google, 15% nya efter rekommendation från gamla, 10% från Båtnet (sorterar efter namn, tar 1000 kr ex moms per år för reklam) och endast 5% från allt annat reklam, som t.ex. sätta upp lappar i olika båtklubbar. // Alex
Besök oss redan idag och ni kommer inte att bli besvikna. www.alegor.se
3
Hejsan Alex. Tack så mycket för dina tips och råd. Eftersom jag heter Birgitta så får jag komma på 2:dra plats i konkurrentlistan, jag kan ju kalla firman något med Biggan´s kanske. Jag ska kolla på Avrora Marin ikväll, jag har lite annat att göra innan jag kan sätta mig vid datorn i lugn och ro. Än en gång, tack så mycket för din feedback. MVH Biggan.:bravo
3
Hejsan Dan. Tack så mycket för dina råd om företagsnamn och som du kanske såg så fick jag tips och råd från Alex som kommer att bli min konkurrent. Ja, det kommer man ju inte ifrån men det ska bli roligt att börja sy och fixa inredning igen. Jag skrev en annons till Wheels tidningen om att jag ska starta med inredningar osv och jag fick napp från en kille i Sölvesborg som importerar gamla bilar och fixar till de och sedan säljer i sin tur så där har jag en kund som väntar på att min firma kommer igång. Jag sitter på kvällarna och knåpar med lite olika namn så vi får se om jag hittar på nåt bra. Tack än en gång för hjälpen, inte alls så tokigt namn du kom på. MVH Biggan.
22
Vad roligt att höra att du börjar komma igång och redan har kunder och samarbetspartners på G! Kör på och hör gärna av dig om vilket namn det blev och hur framtiden ser ut. Ha det bra. /Dan
Trött på dryckerna på marknaden? VIDA DRYCKER UF säljer nu den nya drycken GROGH! Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig: 076 - 82 57 883 vidadryckeruf [a] gmail.com www.vidadryckeruf.n.nu www.vidadryckerufblogg.blogspot.com
2
Hej! Här är några förslag: Kapellverkstan Blue Red Kuddtillverkar´n Kudde & Matris Matris fixar´n Hav & Land, inredning o tillbehör Bil Båt Detaljen Matris Accesoaren Sätes Konsulten Tyg & Säte Sätes Fixar´n Hoppas du finner nån inspiration av detta... Lycka till! Vänliga hälsningar Sylvia

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.