Tyck om hemsida

2

Feedback på hemsida
www.arbetscoach.dinstudio.se

Tack på förhand
367
46
[b]Vad vill du att din hemsida skall göra för dig![/b] En hemsida bör helst dels vara en bra informatör- en bra säljare- av din tjänster. Och din hemsida skall då självfallet finnas och synas bland de främsta i din bransch. [b]Syns du inte finns du inte.[/b] Om hemsidan inte gör så att presumtiva kunder spontant kontaktar dig så är det ju bortkastade pengar och slöseri med din tid. Här på Företagande hittar du säkert många som kan hjälpa dig att bygga en professionell hemsida. Och folk som kan se till att du hamnar på sid 1 på Google. Kolla på Google. Se vilka kollegor till dig som ligger 10 i topp och se hur deras hemsidor se ut och hur deras innehåll är organiserat. -Så får du en hum om vad det är för krav du skall ställa på dem som vill hjälpa dig. försök inte själv... [i]Lycka till![/i]
Redaktuellt
50
1
Hej! Jag tycker sidan är för enkel för att ge ett seriöst intryck. Jag förstår om du inte vill ta kostnaden för en webbdesigner som bygger hela sidan åt dig. Men vi är många som erbjuder lösningar med färdiga designmallar där du bara skriver in texten själv. Så jag tycker du ska leta runt lite, det finns många prisvärda alternativ. Leta t.ex. på google, eller annonsera i söker/eftersöker här på företagande.se Börjar du med något sådant standardsystem är det också lätt att hitta någon som kan hjälpa dig att vidareutveckla designen senare. Jag tycker också att du ska registera ett eget domännamn, det ger ett mer seriöst intryck.
2
Tack båda för konstruktiv input, med kloka ord Jag har tänkt om nu. Hade tänkt att börja så enkelt som möjligt, men ser nu att hemsidan är ett viktigt marknadsförings forum - så det kan vara värt att lägga tid och en peng och få med sökoptimering dessutom.:cheer: Egen domän finns med i planen, men det är samma här, börja med något enkelt som inte kostar.... Standardsystem - har du någon erfarenhet av dessa och kan tipsa? För mig är det viktigt att jag skall kunna uppdatera själv ( utan att kunna eng)
50
1
Generellt tycker jag att det är en bra ide att använda något öppet standardsystem som wordpress eller joomla för sin sida. Då är man inte låst till någon specifik leverantör. Egenutvecklade system kan naturligtvis vara bra men då är det svårare att byta leverantör i framtiden. Dom här systemen är också lätta att bygga vidare på, och det är lätt att hitta designers/utvecklare som kan systemen när man behöver hjälp. Jag utvecklar själv framförallt i wordpress, så jag är naturligtvis lite partisk åt det hållet. Jag skickar dig också ett mail med lite information om vad just jag kan erbjuda.
64
11
Nja, sådär. Ett tips är att inte blanda så många typsnitt och storlekar. Dessutom hade jag försökt "rama in" din information lite för just nu känns det mest som om texten flyter ihop i en enda stor smet. Ta inte illa upp för det är en bra början och den uppfyller säkert dina behov!
10
Vi håller i stora drag med om itbmedias inlägg
28
Undvik centrerad text. Att ha EN rubrik centrerad (nu talar jag om orden som är med längst upp) så ok, men generellt så är centrerad text mycket mer svårtläst, och det ser oseriöst ut. +1 på itbmedias kommentar om val av typsnitt & textstorlek. arbetscoachning måste väl ändå vara Ett ord?! Det står "välj en eller flera" och då förväntar jag mig att jag ska kunna klicka på alternativen under. Med tanke på din prissättning så skulle jag rekommendera att du anlitar en proffsig frilansare eller mindre webbyrå som kan hjälpa dig fräsha upp hemsidan och förtydliga ditt budskap. Räkna med 4-7000:- inkl moms för en enkel fräsh hemsida. Ditt mål måste väl ändå vara att besökare ska höra av sig? Då är det ju lämpligt att kontaktuppgifterna är lättare att hitta, exempelvis att de finns med både längst upp på hemsidan och där nere och framför allt att telefonnummret är större.
www.bunko.se - Träffa nya vänner www.hyrakontorsplats.nu - Hyr ut kontorsplats www.massagemotorn.se - Hitta massör www.hälsoreseguiden.se - Åka på hälsoresa? www.gratisikoner.se www.victoriawagman.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.