Marknadsundersökning (Matautomat)

1
Hej! Jag arbetar med ett skolarbete där vi ska tillverka en produkt och skulle behöva eran hjälp med denna marknadsundersökningen. Produkten är en "mat automat". Den fungerar så att man väljer en valfri maträtt eller smörgås med valfritt pålägg och betalar så tillagar/värmer maskinen maten och efter ett visst antal minuter så får du din mat redo att ätas. Maskinen ska kunna servera två eller fler personer samtidigt.
Maskinen skulle såklart kräva påfyllning och underhållning, men förutom det så skulle det inte krävas någon typ utav mänsklig hjälp.
Maskinen är riktad till olika företag, sjukhus och events.
Vi antar än så länge att den skulle kosta någonstans mellan 20-50'000 + påfyllning, men detta är inget pris vi är säkra på än så länge.

Så här är mina frågor till er:

Är du intresserad utav denna produkt?:
Vad skulle kunna vara nackdelarna?:
Vad skulle du vara villig att betala?:
10
Hej! Spännande tanke med en matautomat. Jag är dock ingen potentiell köpare, därav blir det: 1. Nej, jag men det kan nog finnas en lönsam efterfrågan på annat håll. 2. Kvalitén på maten. Sen är det en ganska stor investering om vi pratar om 50k, en nackdel kan vara livslängden exempelvis. Reservdelar lär nog inte vara allt för billiga heller och dessa är nog svåråtkommliga. 3. No clue, mer information behövs för att kunna svara på det. Lycka till!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.