Nytt företagsnamn

2
1
Hej
Funderar på att starta ett företag med namnet JoTe´S
Bolaget skall syssla med mekanisk tillverkning och även viss konsulting inom mekanik.

Tacksam för feedback
Mvh
Johan
367
46
JOTE eller Jote räcker sannolikt. Eller jotab -men det kanske redan finns? Apostrofen o versala S:et försvårar nog bara läsningen. Att Ellos gigantiska postordervaruhus startades av Olle vet väl de flesta liksom att en av världens nu rikaste män döpte sitt företag efter sina egna initialer och initialena i socknen och byn han bodde i. Egentligen är själva namnet mindre viktigt. Varumärket är viktigare. -det vill säga hur du uppträder mot din omvärld och vilka förväntningar som väcks i sinnet när folk hör talas om din firma. Det är något som du kan styra över. Lycka till!
Redaktuellt
2
1
Hej Tack för ditt svar. Jag har funderat lite över din feedback och det är sant som du skriver att namnet i sig är inte det viktiga utan hur jag marknadsför det och hur kunderna uppfattar det. Därmed så har jag bestämt mig att inte just fokusera på enbart namnet, utan skriva en affärsplan som beskriver vad varumräket står för. Då kommer namnet av sig självt tror jag. Mvh Johan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.