Snabb hjälp med hemsida

86
6
Hej,

Har haft mitt företag i mer än 2 år nu, jag driver en webbyrå där jag försöker hjälpa framför allt småföretagare att få upp en egen hemsida bl.a.

Jag har haft svårt att få in förfrågningar och undrar därför om någon av er har några tips på hur jag ska förbättra min hemsida?

Adressen är http://www.gunka.se

Tacksam för all feedback!
4
Hej! Vid första anblick känner jag att du borde minska omfattningen vad gäller text på startsidan. Korta ned texten och lyft fram det som du anser är viktigast för besökaren att se. Med Vänliga Hälsningar Rickard Andersson - Din Plats. www.dinplats.se
86
6
Tack Rickard, Det ska jag absolut göra. Har faktiskt funderat på det, men varit osäker på om jag då tappar relevans vid sökningar. Det är inte lätt med sökstrategier.
50
1
Håller med DinPlats. På förstasidan tror jag på kort och snabbläst information, gärna med prisexempel. Sedan tror jag det helt enkelt är svårt, det finns så många webbyråer. Jag och min bror gjorde lite webbdesign tidigare, och dom enda jobb vi fick in var genom kontakter. Kanske kan vara värt att gå med i någon lokal företagarförening och helt enkelt hitta potentiella kunder den vägen?
86
6
Tack Zab, En bra idé. Ska kolla upp det! :-)
157
1
Hej! Här kommer lite råd till dig från en stolt konkurrent :) 1, Våga var mer personlig. Du pratar om dig själv i tredje person och ofta förlorar man mer på det än vad man vinner. Våga stå för den du är och var stolt över dig själv. 2, Börja blogga om det du gör och vad du ämnar att göra. Det hjälper dig med sökmotoroptimeringen och skapar lite drag till din sida. 3, Skapa sidor du tror att användarna kan ha nytta av. Sidor som fyller funktion och intresse och som på sådant sätt drar folk. 4, Använd sociala medier i större utsträckning och implementera dem på din sida. 5, Var lite mer aggressiv. Kolla gärna in [url=http://carljonas.se/index.php/2012/10/06/8-snabba-tips-och-rad-om-gerillamarknadsforing/] denna artikel [/url]som hjälper dig med marknadsföring IRL till väldigt låg kostnad.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
86
6
Tack snälla Carl Jonas, För din generositet, det är verkligen superbussigt av dig. Jag blir så glad för det :-) Ska försöka följa dina råd så gott jag kan.
207
3
De traditionella byråerna finns det inte många av i dag då de flesta på ett eller annat sätt sadlat om och erbjuder inte bara modernare men även fler tjänster. Internet är ju mer än bara en webbsida... Sedan är det mer vanligt att mer och mer lär sig själva, att de anställer eller har någon egen avdelning för detta ändamål. Det finns också en tendens till att verktygen har förenklats mm. Inom kommun eller tjänstesektorn tror jag att det används sällan vanliga verktyg som t. ex DreamWeaver eller liknande. Här kör man med program eller helhetslösningar för många flera tusen än så, d v s sådant som en annan kanske inte har råd med, eller sådant som man inte blir bekant med förränns man själv kanske har ett jobb inom tjänstesektorn. Dock så är det ändå märkligt att många som gör hemsidor på "fel sätt" hänger kvar och snor kunder från dem som gör "riktiga sidor". Men generellt sätt så gäller det att försöka hänga med i utvecklingen, att vara så modern som möjligt, ha koll på trender, aktiv i sociala medier, utöka produkt eller tjänst osv. Och alternativa vägar finns säkert att fundera över. /Daniel
86
6
Tack Daniel, Dina reflektioner delar jag verkligen. Det gäller att hänga med :-)
157
1
Du får gärna kontakta mig så kan du få fler råd, samtidigt som vi kanske kan ha någon form av samarbete? Maila mig gärna på [email protected] så kan vi diskutera vidare.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.