Flora on wheels !

1
Flora On Wheels!

Jag undersöker om det finns ett behov av en ny tjänst inom blomsterbranschen. Det har på kort tid blivit väldigt aktuellt och modernt med vad som kallas för "pop-up" butiker och det här är ett liknande exempel. Min idé bygger på att skapa ett mobilt företag, så att jag kan komma till kunden, istället för tvärtom. Skulle du tycka att det vore trevligt med en sådan service på ditt jobb där du jobbar? Ett exempel skulle kunna vara att jag och mitt företag finns på plats en eller flera dagar i veckan, och erbjuder försäljning av olika buketter, binderier eller det just du vill ha! För att göra det smidigast möjligt för kunden, så blir försäljningen i slutet av dagen, då dom anställda är på väg hem. Detta är tänkt som en service "med det lilla extra" för dom anställda, tänk att få möjligheten att ta med sig en vacker bukett hem på fredagseftermiddagen, utan att behöva göra extra ärenden efter avslutad arbetsdag.

Som sagt är det här ett projekt under arbete, och allting är inte helt glasklart än. Men jag hoppas att ni förstår affärsidéen!
Nu behöver jag hjälp med att samla in konkret data/ statistik på vad olika företag/ anställda tycker om idén. Så jag vore mer än tacksam om ni valde att ta 1minut av er tid att besvara enkäten!
Tack!

Enkäten hittar ni på länken nedanför:


https://www.webbenkater.com/s/ea05ff8
15
Jag tycker att pop-up-idèn är intressant men har personligen svårt att se att just blommor skulle kunna leda till en bra en försäljning. Mat/food truck lär fungera bättre.
2360
37
Jag tycker det låter som en bra idé men även ett kompliment som ex. vis med något gott att äta och om ruslagsförsäljning är tillåten någon flaska vin eller champagne. Jag har själv haft flera saker utanför mitt område som varit mycket uppskattat och som i sin tur gett meraffärer.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.