Bolagslistan.nu

2
Hej Allihopa,

Eric heter jag, och jag driver bolagslistan.nu, en tjänst för att prenumerera månadsvis på alla nyregistrerade aktiebolag i Sverige. Syftet är att nå ut till alla nystartade på marknaden inom sin målgrupp. Jag har i dag ett antal nöjda kunder, och söker så klart fler.

Undrar om någon här finner detta av intresse. Om svaret är nej är jag också väldigt intresserad ifall det finns någon specifik anledning till att det inte passar ditt behov. All feedback, tankar eller idéer kring tjänsten tas emot tacksamt!

/ Eric, [color=#0044ff]Bolagslistan.nu[/color]
36
3
Hej Eric, Tråkigt att du inte fått någon feedback och svar på din forumpost. Detta är en tjänst som alla säljande företag borde vara intresserad av om man jobbar med B2B försäljning. Jag tänker även att alla företag/privatpersoner som vill handla upp en tjänst borde vara intresserad av att få så många lokala/regionala leverantörer som möjligt att svara på ex ett upphandlingsunderlag. Eller helt enkelt bara kunna sondera bland olika leverantörer av vissa produkter och tjänster. Idag kan man köpa tjänsten att få med ett reklamblad/erbjudande till alla nystartade företag inom en viss geografi eller andra givna parametrar som SNI kod etc, ända upp till nationell nivå. Det vet alla som startat bolag och fått den klassiska nystartspaketet med reklamlappar, där Visma ofta dominerar. Ovan info går ju också att söka på ex hitta.se eller eniro och framförallt Google. Det dessa tjänster saknar är ofta träffsäkerheten. Google blir ju bättre och bättre hela tiden, men ex eniro kan jag tänka mig bara går på SNI kod på icke betalande eniro kunder. Kan man hitta ett script som matchar företagsnamn, adressinfo samt till och med crawlar webbsidorna efter H1 taggar med ex. produkt/tjnstenamn samt metataggar och sökord, och kunna kategorisera efter detta för att öka träffsäkerheten så tror jag du har något bra på gång. Inget litet projekt förstås, men lite "Google for businesses" Tjänsten behöver givetvis vara helt gratis för användaren och intjäningen lär behöva komma från rankade länkar och annonser i framtiden. Prenumerationstjänsten kan också vara ett sätt att tjäna pengar, men den förtas lite om sökningarna blir gratis.. Men varför då inte använda Google kanske man spontant tänker?! Prova sök på ex Byggföretag Västerås (eller valfri stad) och försök få en överblick över resultatet. :blink Efter alla sponsrade länkar från stora nationella byggbolag så kommer offertförmedlingstjänster, sen hitta.se och eniro. Har man tur ser man kanske [b]ett[/b] lokalt byggföretag i Västerås finns på sidan 1, men garanterat aldrig över fold (Första sidan innan man behöver scrolla nedåt) Så ja, jag tror det finns en marknad för denna typ av tjänst om den byggs lätt överskådlig och enkel.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.