tips på företagsnamn önskas

1
Hej alla kreativa! Jag fick reda på idag att mitt önskade företagsnamn är skyddat av upphovsrätten, fast det finns en nätshop som använder det och gav ingen träff hos prv heller när jag sökte, att det skulle vara namnskyddat.
3 företag finns registrerade med namnet varav 2 är avslutade.

Så trodde det va fritt fram för mig att använda Fröken Fräken men bolagsverket sa ifrån. Det är en låt av Tore Skogman, sa han, den är namnskyddad. Då kan man ju inte använda någon fras eller låttext i något sammanhang alls tänker jag? Det låter märkligt. Om jag vill heta Yellow Submarine och sälja mackor så går inte det alltså?

Men nu står jag utan namn och tänkte först ta Fröken Fryken men känns inte helt rätt.

Jag ska sälja iste (specialutbud med örter) och iskaffe på sommaren och hantverk, lantägg, honung, ull mm på vintern. Jag hoppas kunna binda till mig lokala producenter och även vara lite kreativ själv. Drycken står för största inkomsterna då jag räknar kallt med att turisterna är törstiga. Företaget ligger i Värmland så klart ;)

Behöver hjälp. Vad ska jag heta? Har tre veckor på mig att komma in med ett nytt förslag...

Har tänkt artstuff till konsthantverks-delen men vill egentligen ha något mera värmländskt.


Brainstorma vilt! :bravo

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.