HJälp att hitta på ett bra företagsnamn

1
Hej!
Jag är på väg att starta eget företag men har helt fastnat i namnet....
Vill att det ska vara ett kort bra namn som fångar kundernas nyfikenhet.
HJälp mig gärna då jag sitter alldeles fast just nu.

Företaget kommer att handlar håller på med personlig utveckling och med investeringar, handel med värde papper.

Tacksam för hjälp!
Mvh
Anna
367
46
Kan vara skäl att tänka på att just namnet inte har någon större betydelse för hur det kommer att gå för företaget. Det är hur ni uppträder mot kundämnen prospects och kunder som avgör framgången. En av Sveriges mest framgångsrika företagare använde initialerna i sitt namn, byn han växte upp i och sockennamnet. Ingvar Kamprad, Elmtaryd, Algunnaryd. Och det har ju gått hyffsat. Fem herrar sammanträdde och bildade det mycket framgångsrika bolaget PENTA .Orsak: – de var fem personer och tyckte att tecknet Pentagram med sina fem uddar var en bra symbol. Några av den hade varit inblandade i när VOLVO bildades och tyckte det var fiffigt trots att praktiskt taget ingen i Sverige kunde tala eller läsa latin. Hitta på vad som helst. Var noga med att fylla ditt varumärke med goodwill så kommer det att gå jättebra vad du än döper firman till. Lycka till!
Redaktuellt
Anonym
Kort, tydligt och förklarande. Helst med både .se och .com lediga domännamn är väl det viktigaste att tänka på.
8
2
Håller med, namn kvittar :) good enough is perfect

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.